АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
С е-платформа три пъти по-бързо разрешение за работа
12:15 | 16.12.2024 825 коментари 0
Изградената от Информационно обслужване електронна платформа за издаване на разрешения за
работа и пребиваване на чужденци – граждани на трети държави намалява с 3 пъти времето за получаване
на документите.Това обяви Николета Стоянова, ръководител отдел „Бизнес анализ“ в компанията.
Системата беше пусната в експлоатация през октомври 2024 г.
разрешително за работа отнемаше 14 дни, докато сега целият процес приключва в рамките на не повече от
4 дни. Чрез системата работодателите имат възможност да подават изцяло по електронен път, от всяко
място и по всяко време, заявления за наемане на чуждестранни работници. Разработената електронна платформа позволява издаването в изключително кратки срокове на няколко
вида разрешения, свързани с наемане на чужди граждани на работа. Сред тях са Единно разрешение за
пребиваване и работа, Разрешение за продължително пребиваване тип „Синя карта на ЕС“, Разрешение на
лице, преместено при вътрешнокорпоративен трансфер, Разрешение за сезонен работник и Регистрация за
краткосрочна заетост до 90 дни. Работодателите могат да подават заявления за наемане на чужденци на
адрес https://workinbulgaria.egov.bg/ . „Дигитализирането на процеса по издаване на разрешения за работа за чужди граждани облекчава в
огромна степен администрацията и частния сектор, и спестява много време“, каза Стоянова. По думите ѝ
електронната платформа подпомага значително бизнеса в България в опитите да се справи с хроничния
недостиг на кадри в определени браншове. Дигитализирането на процеса намалява драстично стъпките, през които трябва да преминат
административните органи, за да издадат разрешения за работа. Преди електронизацията процесът
преминаваше през 22 стъпки, докато сега е намален на 10. Електронната платформа също така намалява
времето за разглеждане на заявленията за наемане на чужденци с внушителните 19 пъти. В момента
електронното подаване на заявления, както и подаване на допълнителни документи през портала
приключва за около 25 минути, докато преди отнемеше повече от ден, в който работодателите трябваше да
се редят на опашки за подаването им. Новоизградената платформа е централизирана и е разработена като уеб базирано приложение,
отговарящо на всички изисквания за информационна сигурност и ползваемост, съгласно изискванията на
законодателството и препоръките на Министерство на електронното управление (МЕУ). Системата е
изцяло синхронизирана с европейската процедура за издаване на разрешение за пребиваване и работа тип
„Синя карта на Европейския съюз“. Синята карта е разрешение за работа за чужденци, граждани на
държави извън ЕС и дава достъп на чуждите граждани до висококвалифицирана работа, право на влизане,
право на смяна на работодател след изтичане на първите 12 месеца на висококвалифицирана заетост. Тя гарантира еднакво третиране с гражданите на съответната държава по отношение на условия на труд,
образование, обучение, социална сигурност и достъп до услуги. Системата осигурява прозрачност, проследимост и публичност при разглеждане заявленията и издаване
на разрешенията. Платформата предоставя възможност за единна точка за проверки и онлайн справки по
всяко време на денонощието. Тя осигурява пълен контрол и детайлна проследимост на движението на
документите и обработката им в отделните администрации участващи в процеса – Министерство на
вътрешните работи, Агенция по заетостта, Държавна агенция национална сигурност и Изпълнителна
агенция Главна инспекция по труда. Платформата премахва необходимостта от движение на документи на
хартия и намалява възможността за грешки, които често се срещат в ръчно обработваните документи. Тя
предоставя автоматизиран обмен на данни, бързо изпращане и получаване на досиета на чужденци за
обработка, изискване на допълнителни документи и възможност за проверки в реално време за статус на
подадени заявления от заявителя или служител на конкретна администрация.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg