EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

С електромобил из София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

С електромобил из София

mail09:55 | 02.12.2012прегледи 2763 коментарикоментари 0


Данаил Алеков
Семейството на елекромобилите в България се разширява постепенно, а закупените електрически коли у нас се увеличават с много бавни темпове. Когато преди 1 година, EconomyNews.bg ви запозна с Peugeot iOn, имаше едва 3 закупени бройки от електрическата кола. Днес, нашият приятел Пламен Маринов, вече е навъртял 29 000 км. изцяло на ток, с Peugeot iOn.
От тази година, на пазара на електромобили се включи първият електрически автомобил с удължен пробег- Opel Ampera и вече има закупени 2 бройки. Автомобилът всъщност има бензинов двигател, но се различава от познатите хибриди, защото при него задвижването на колелата се извършва основно от електромоторите. За да се запознаем по-добре с колата, потърсихме Христо Матев, мениджър продажби електрически автомобили в „Дженеръс Ауто”.
„Концепцията е такава, че това е един бензинов двигател с всички атрибути на бензиновия двигател, но връзката не е чрез скоростна кутия, а чрез електромотор, който превръща механичното движение в електричество. При хибрида водещ е двигателят с вътрешно горене, а електромоторът е със спомагателни функции. Тук пирамидата е обърната”, сподели Матев пред EconomyNews.bg.
Opel Ampera наистина е от ново поколение, защото освен че е икономичен, предлага повече екстри и е пълноценен четириместен семеен автомобил. Още при първите доставки на Ampera в Европа, повечето клиенти на електромобила всъщност са притежатели на престижни автомобили от по-висок клас. За сравнение, Peugeot iOn който е изцяло електрически, е с мощност 67 к.с., докато Ampera – 150 к.с. Разликата е, че при Ampera пробегът на батерия е до 80 км., а след това разходът на бензин е 4,9 л./100 км/ч. (при скорост 120 км/ч). При iOn пробегът на батерии е 100 км., в зависимост от стила на каране може да достигне до 150 км. Цената на Peugeot iOn започва от 68 879 лв., а на Opel Ampera, като по-висок клас – от 92 902 лв.
Въпреки че има бензинов двигател, той се използва единствено за задвижване на генератор, поддържащ заряда в батерията, за да може автомобилът да продължи да се движи. Генераторът се включва и когато е необходима повече мощност за задвижването на електромобила при по-високи скорости и при падане на заряда на батерията под определен минимум.
В същото време, при Ampera (както и при другите електромобили) батерията може да се зарежда при всяко спускане, на принципа на „динамото”, както и при плавно спиране. Постига се така наречената „рекуперация“. Затова пробегът може да бъде по-висок – при по-икономично каране и използване на естественото задвижване на колелата при продължителни спускания.
Цената на едно зареждане на батерията е около 2,20 лв., като при електрическа инсталация 16 A това може да стане до 4 часа, при стандартна електрическа мрежа 10 А – за 6 часа и при старите електрически инсталации с 6 А - за 11 часа.
Предимствата за електромобилите не се изчерпват с цената, за която ще ви заракат от точка А до точка Б. От 2014г. се очаква държавата да предоставя 5000 лв. субсидия за всеки закупен електромобил, освен това при закупуването има възможност за данъчен кредит (при Ampera това се равнява на още 18 580 лв., а при iOn – 13 775 лв.). Днес депутатите от бюджетната комисия решиха да освободят от данък собствениците на електромобили. Според Владислав Горанов, зам.-министър на финансите, собствениците ще спестят до 200 лв. ежегодно от всеки електромобил, а другият бонус е безплатния талон за синя зона, който Столична община дава на всяка електрическа кола.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2091