АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
С нулев бюджет се стига до Слънцето
Иво Илиев извършва консултантска дейност и мениджмънт на маркетингови кампании в Интернет. През последните години работата му е насочена към маркетинг в социални мрежи, изграждане на социални медии, управление на онлайн репутацията и оптимизация за търсещи машини.
В интернет пространството е по-популярен със своя професионален блог за интернет реклама, социални медии и SEO: www.ivosiliev.com. Иво е основен организатор и автор на концепцията за първата по рода си Класация на българските facebook страници. Собственик е и на първата социална мрежа за български творци в сферата на изобразителното изкуство, дизайна и фотографията: www.bularts.com.
В Древна Елада са твърдели, че човек не може да лети. Според легендата, Икар все пак полетял с крила от восък и перушина. Проблемът е, че е нямал достатъчно информация как трябва да лети. Бил неразумен, стигнал близо до слънцето, крилата се стопили и паднал. Метафорично казано, с нулев бюджет може да достигнете и до слънцето, но за да не паднете трябва да се обърнете към специалисти, които да ви дадат информация как да продължите маркетинговия си полет в Интернет.
Вашите 3 съвета за маркетинг в Интернет…
1. Давайте съвети на тези, които ги търсят. Хората влизат в Интернет, за да открият решение на проблем, отговор на въпрос или комуникация по интереси. Ако Вие, като представител на Вашия бизнес, отговорите на техните нужди за специализирана информация - това винаги ще е от голяма полза за Вас.
2. Разчитайте на качествата си на бизнесмен. Който е добър търговец извън Интернет, ще е добър търговец и онлайн. Който е добър оратор извън Интернет, ще е добър оратор и в Интернет. Комуникацията онлайн не е по-различна от тази извън Мрежата, просто става по-бързо и лесно.
3. Бъдете личност. Бъдете себе си. Никой, дори и Вие, няма желание да комуникира с непознати, скрити зад името на някоя фирма. Нека Вашите клиенти говорят "Аз го познавам, доверявам се на компанията му". Практиката показва, че към фирми има в пъти повече хейт, отколкото към представителите на компании. Кои са най-ефективните Интернет маркетинг канали?
Универсалният отговор е: тези, които са най-популярни. Тук обаче има уловка. Трябва да проучите в кои канали са вашите клиенти - те ще са най-ефективни за вашата компания. Ако трябва да бъда по-конкретен - за българския бизнес обикновено разчитаме на най-големите източници на трафик - това основно са някой известни български сайтове, Google, Facebook и YouTube. Тази година имаме и трима, набиращи инерция, много силни "играча": Pinterest, LinkedIn, Twitter.
Какъв акцент ще има вашето участие в семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет”?
Темата е доста актуална и, надявам се, интересна за всеки бизнес, ориентиран към Интернет. Става дума за т.нар. "Интернет ера на вниманието", в която всеки от нас е творец на съдържание и всички ние създаваме общности на база на нашите интереси и предпочитания. Това е една нова електронна ера, в която комуникацията е бърза и достъпна. Днес доста хора, когато имат главоболие, първо решават да потърсят в Google, а не да се обадят на лекаря си. Досещате ли се къде е предизвикателството? След като всички споделят и търсят внимание, как да ги накараме да ни обърнат внимание на нас? Как да провокираме интерес? Как да ни откриват лесно в Интернет? В икономически аспект бизнесът в Интернет е част от "Икономиката на харесването" (Likeonomy), където не знаем колко клиента ще откаже или убеди един-единствен негативен коментар за фирмата или продуктът ни. По тези теми ще говоря в лекцията си на семинара.
От малък съм научен, че трябва да дадеш, за да получиш. Тривиално е, знам, но винаги помага. Това, което мога да дам винаги са информация и знания от практиката ми. Няма причина да ги пазя за себе си, затова преди няколко години реших да ги превърна в разменна монета срещу запознанство с нови личности - читателите на блогчето. Днес личният ми блог е причината да познавам много страхотни хора, които са креативни и създават невероятни неща. Много се радвам, че имам приятели като тях и винаги съм им бил благодарен за това. Не мисля, че блогърите трябва да се гордеят с блоговете си, а с хората, които ги четат. Ако трябва да съм напълно откровен, блогът е много добре обмислен и планиран проект, за който винаги има изградена няколко месеца напред стратегия. Той премина през няколко визуални и тематични трансформации, изцяло повлияни от изискванията и насоките на аудиторията. Изводът е, че посетителите на сайта са най-големия му коректив и еволюционен фактор. Повече за възможностите за маркетинг в Интернет можете да научите на семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет” 4. Събитието ще се проведе на 7 юни 2012 година в Интер Експо Център, София.
За повече информация и регистрация, моля, посетете сайта на събитието - www.zero-marketing.com
Организатор на събитието е фирма Web and Events Ltd.
Интервюто е изготвено от Web and Events Ltd.
EconomyNews.bg e медиен партньор на събитието.
Tweet |
|