АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сагата „конско месо” продължава
Хранително-ветеринарната служба на Латвия отново е открила в магазините в страната месни продукти на известно национално месопреработвателно предприятие Forevers, съдържащи конско месо, предаде ИТАР-ТАСС. Според резултатите от изследвания, направени в британска лаборатория по молба на латвийската хранително-ветеринарна служба, в продукта "Галяс маизе", произведен от Forevers, са открити 14% конско, а в колбаса "Теяс" - 3,2%. Миналата седмица същата служба получи резултатите от изследвания в британска лаборатория, където бяха изпратени мостри от 41 продукта от говеждо месо, продавани в магазините в Латвия. Според резултатите от анализите конско месо - 10 процента - е открито в в колбаса Пармесан на естонския производител НОО и 9 процента в колбаса "Ексклюзив" на литовския производител Гримед. Тези производители ще изтеглят от магазините въпросните продукти и ще променят маркировката им, допълва ИТАР-ТАСС.
Междувременно, холандските власти разследват три компании за възможно участие в "измамнически търговски канали", при които конско месо се смесва с говеждо, съобщи министерството на здравеопазването, цитирано от DPA. Една от тях е холандската компания за търговия на едро с месо Selten на Вили Селтен, която попадна в центъра на вниманието след изтеглянето на 50 000 тона месо, обработени от нея от 2011 година, тъй като произходът му не бе потвърден. Освен това компанията е продала 4000 тона продукти повече, отколкото е обявила. В друга компания в източната част на страната инспекторите се натъкната на осем партиди месо от Полша, смесено с конско месо. В две от пробите са открити следи от конски антибиотици. Третата компания, развиваща дейност в южния град Бреда, също е заподозряна, че е фалшифицирала етикети за говеждо месо. Трите случай са свързани със скандала с конското месо във Франция. Вили Селтен е подал иск за 5,8 млн. евро срещу Холандската агенция по сигурността на храните и нехранителните продукти заради решението й да изтегли 50 000 тона говеждо месо на компанията му от търговската мрежа в Европа.
Tweet |
|