АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сами-М спира продуктите си “Стара планина”
Месопреработвателна фирма "Сами - М" от Перник спира да произвежда продукти с марката "Стара планина", съобщава нейният собственик Антон Костадинов, цитиран от медии. На 4 октомври тази година фирмите "Сами М" - Перник, „Лалов и Вачев" от Враца, „Унимес" от Монтана и „Кен" - Стара Загора бяха обвинени от земеделския министър Найденов, че са нарушили стандарта „Стара планина" заради наличие на соя в техните продукти, които за били проверени на случаен принцип в търговската мрежа.
Последните продукти на "Сами - М", произведени по стандарта “Стара планина”, ще бъдат предложени на пазара до края на тази седмица. Интересът на потребителите е спаднал със 70%, съобщават още от фирмата. Това е довело до намаляване на производството под санитарния минимум, неритмична търговия и увеличаване на брака, каза нейният собственик. Фирмата обмислят да създаде собствен стандарт за чисти продукти, както и предложение за преформатиране на съществуващия.
EN.bg припомня, че в средата на октомври избухна скандал с производството на продукти “Стара планина”. Министерство на земеделието откри соя в някои от месните продукти на 4 фирми. Две седмици по-късно стана ясно, че няма установени количества соя в продуктите. Това показаха пробите, които бяха направени в лабораторията в Хамбург."Ние не сме се съмнявали в тези резултати, тъй като още от самото начало знаехме, че сме неправилно обвинени", коментира още тогава Светозар Игнатов от фирма "Кен", Стара Загора.
Карначетата с марка „Стара планина" на „Сами-М" също се оказаха без соя.И четирите фирми, за които министър Мирослав Найденов обяви, че са с отнети лицензи за производство на продукти „Стара планина", получиха отрицателни проби за соя.Прецизността на измерване на съставките в продуктите в немската лаборатория е от порядъка на 2,5-милионни части от процента, уточни още Антон Костадинов.
Същевременно бъдещето на новия стандарт “Стара планина” остава неясно.
Проучване
Половината от българите, купували продукти от стандарта "Стара планина”, не намират разлика във вкуса от останалите месни произведения. Според социологическо проучване само една пета от хората си купуват редовно такива продукти. Изследването на "Прагматика”, цитирано от bTv, показва, че непосредствено след излизането на стандарта, близо 60% от запитаните са заявили, че със сигурност биха си купували продукти "Стара планина”. Към ноември действително пазаруващите са 22%. Около една пета от потребителите имат негативно отношение към стандарта и нямат желание да пробват от продуктите.
Цифрите показват, че скандалът със соята не отказва редовните потребители. Половината от запитаните обясняват, че просто ще бъдат по-внимателни.Според продавачите в магазините отлив на клиенти от марката е имало само в началото.
Tweet |
|