АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Само 50 автобуса се продават годишно у нас
Радослав Лазаров
Панайот Николов, мениджър продажби в „Скания България” пред Economynews.bg.
Какво показва пазарът след първото тримесечие на 2010 година?
Година започва слабо, под нашите очаквания. Пазарът на тежкотоварни автомобили е спаднал с още 52%, спрямо началото на 2009 г., когато кризата бе в пълна сила. Тази тенденция ни извевадва. От друга страна Scania има изключително висок пазарен дял от началото на годината, което показва, че дори и в най-трудните времена качеството, силата на марката и добрата сервизна мрежа, с която разполагаме на територията на България се оценява от нашите клиенти. Имаме почти 40% пазарен дял в тежкотоварния сегмент от началото на 2010 г., така че чувствата са смесени – от една страна голям пазарен дял, но за съжаление при един все още стагниращ пазар.
- Можем ли да кажем, че по-високите продаби през 2009 г. се дължат и на инерция от 2008 г.?
- Да, това също е много важен фактор. По наши проучвания 50% от продажбите през първото тримесечие на 2009 г. всъщност бяха камиони, заявени през второто полугодие на 2008 г. и това значително повлия върху крайните резултати. Друго много силно влияние оказват употребяваните превозни средства. Като цяло има преориентиране от страна на клиентите към употребявани превозни средства с малък километраж и възраст - например камиони на 2-3 години и пробег от 200-250 хиляди километра в тежкотоварния сегмент. По този начин продажбата на употребявани превозни средства влияе на общата картина и заменя част от пазара на новите камиони.
- Какво се случва на пазара на автобуси?
- Пазарът е много малък и по-специално този на автобуси за междуградски транспорт. По наши данни миналата година в България са продадени над 50 градски автобуси, но междуградски автобуси от високия туристически сегмент са продадени около 20 броя. Така че пазарът е в период, в който се наблюдават по-скоро случайни сделки, отколкото можем да говорим за стабилна тенденция. От началото на 2010 г. обаче се наблюдава спад и на пазара на автобуси, спрямо 2009 г.
- Компанията ви представи автобусът Scania Touring на българската публика. Има ли вече запитвания за него?
- Има много запитвания и първите реакции са позитивни. Оптимист съм за продажбите на автобуса на българския пазар.По последна информация от фабриката очакваме септември или октомври да доставим първите бройки за клиентите у нас.
Tweet |
|