EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Само 50 автобуса се продават годишно у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Само 50 автобуса се продават годишно у нас

mail09:45 | 29.04.2010прегледи 848 коментарикоментари 0


Радослав Лазаров
Панайот Николов, мениджър продажби в „Скания България” пред Economynews.bg.

Какво показва пазарът след първото тримесечие на 2010 година?

Година започва слабо, под нашите очаквания. Пазарът на тежкотоварни автомобили е спаднал с още 52%, спрямо началото на 2009 г., когато кризата бе в пълна сила. Тази тенденция ни извевадва. От друга страна Scania има изключително висок пазарен дял от началото на годината, което показва, че дори и в най-трудните времена качеството, силата на марката и добрата сервизна мрежа, с която разполагаме на територията на България се оценява от нашите клиенти. Имаме почти 40% пазарен дял в тежкотоварния сегмент от началото на 2010 г., така че чувствата са смесени – от една страна голям пазарен дял, но за съжаление при един все още стагниращ пазар.

- Можем ли да кажем, че по-високите продаби през 2009 г. се дължат и на инерция от 2008 г.?

- Да, това също е много важен фактор. По наши проучвания 50% от продажбите през първото тримесечие на 2009 г. всъщност бяха камиони, заявени през второто полугодие на 2008 г. и това значително повлия върху крайните резултати. Друго много силно влияние оказват употребяваните превозни средства. Като цяло има преориентиране от страна на клиентите към употребявани превозни средства с малък километраж и възраст - например камиони на 2-3 години и пробег от 200-250 хиляди километра в тежкотоварния сегмент. По този начин продажбата на употребявани превозни средства влияе на общата картина и заменя част от пазара на новите камиони.

- Какво се случва на пазара на автобуси?

- Пазарът е много малък и по-специално този на автобуси за междуградски транспорт. По наши данни миналата година в България са продадени над 50 градски автобуси, но междуградски автобуси от високия туристически сегмент са продадени около 20 броя. Така че пазарът е в период, в който се наблюдават по-скоро случайни сделки, отколкото можем да говорим за стабилна тенденция. От началото на 2010 г. обаче се наблюдава спад и на пазара на автобуси, спрямо 2009 г.

- Компанията ви представи автобусът Scania Touring на българската публика. Има ли вече запитвания за него?

- Има много запитвания и първите реакции са позитивни. Оптимист съм за продажбите на автобуса на българския пазар.По последна информация от фабриката очакваме септември или октомври да доставим първите бройки за клиентите у нас.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1790