АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
САЩ: 1-год. връх на потребителското доверие
Доверието на потребители в САЩ в икономическото развитие на страната се подобри по-силно от очакваното в началото на март до едногодишен връх с оглед на намаляващия брой на новозаразени с Covid-19 и доброто темпо на ваксинация срещу коронавируса в страната, показват предварителни резултати от проучване на Университета на Мичиган.
Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през март до 83,0 пункта от 76,8 пункта в края на февруари, докато очакванията на финансовите пазари за по-умерено повишение към 78,5 пункта. Това е най-високото ниво на потребителските нагласи от март 2020 г. насам.
"Потребителските настроения се повишиха в началото на март до най-високото си ниво от година насам поради нарастващия брой ваксинации срещу коронавируса, както и широко очакваното приемане на новия пакет държавна помощ на американския президент Джо Байдън на стойност 1,9 трлн. долара", заяви главният икономист на Университета в Мичиган - Ричард Къртин.
Той добави: "Растеж на нагласите беше отбелязан във всички социално-икономически подгрупи и във всички региони, въпреки че най-големите месечни нараствания бяха съсредоточени сред домакинствата в долната третина на подоходното разпределение, както и тези на възраст 55 или повече години".
Индексът на потребителски очаквания за бъдещата икономическата активност скочи в началото на март до 77,5 пункта от 70.7 пункта месец по-рано, докато индексът, определящ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, скочи до 91,5 от 86,2 пункта.
По отношение на инфлацията, едногодишните инфлационни очаквания на американците спаднаха до 3,1% през март от 3,3% през февруари, докато петгодишните инфлационни очаквания останаха непроменени на ниво от 2,7 на сто./БНР
Tweet |
|