АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
САЩ: Максимално потребителско доверие
Американското потребителско доверие се повиши за четвърти пореден месец, достигайки през август почти 7-годишен максимум, сочат обявените днес данни на частния институт Conference Board, цитирани от ДПА и Асошиейтед прес. Индексът за потребителското доверие на Conference Board за август е нараснал до 92,4 пункта спрямо преразгледаните към повишение 90,3 пункта за юли. Равнището на индекса е най-високото от октомври 2007 година,два месеца преди официалното начало на Голямата рецесия, отбелязва Асошиейтед прес. Оптимизмът сочи, че американците по-вероятно ще харчат през предстоящите месеци, което е важен тласък за икономиката. Потребителските разходи покриват около 70 процента от американската икономическа активност. Според икономистката Лин Франко повишението се дължи на подобрените бизнес условия и стабилното увеличение на работните места, което е помогнало да се подобри потребителското доверие, отбелязва ДПА.Тя обаче отбеляза, че притесненията за заплащането се отразяват върху средносрочните очакванията на потребителите въпреки положителното отношение като цяло към икономиката и пазара на труда.
Tweet |
|