АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
САЩ: Потребителското доверие нагоре
Доверието на американците в икономиката на страната отново се е засилило през февруари след резкия спад месец по-рано, след като потребителите са започнали да се приспособяват към увеличението на данъците от началото на годината, предадоха Асошиейтед прес и ДПА. Индексът на потребителското доверие на базирания в Ню Йорк частен институт Конфърънс борд (Conference Board) е нараснал до 69,6 спрямо преразгледания до 58,4 индекс от януари. Икономистите очакваха 60,5, според изследователската компания ФактСет (FactSet). Това е най-високото равнище от ноември, когато индексът достигна 71,5. Доверието на потребителите започна да спада заради несигурността за икономическия растеж. Както изглежда, американските потребители гледат по-положително на условията за бизнес и на пазара на труда, а и очакванията им за доходите им също малко са се подобрили. Индексът на потребителското доверие се следи с внимание, тъй като потребителските разходи допринасят за 70 процента от икономическата активност в САЩ. Показателят все още е под
смятаното за добро равнище от 90 в една здрава икономика. Краткосрочните икономически очаквания за идните шест месеца също са се подобрили с 18,9 на сто от анкетираните спрямо 15,6 на сто месец по-рано, по данни на агенция Нилсен (Nielsen), цитирани от ДПА.
Tweet |
|