АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
САЩ: Потребителското доверие се влошава
Проучване на компанията Conference Board показва, че доверието на американските потребители в икономическото развитие на страната през април се понижи по-рязко от очакваното, което може да доведе до ограничаване на икономическия растеж на САЩ през второто тримесечие на годината.
Индексът на потребителското доверие в САЩ спадна през април до 94,2 пункта от 96,1 пункта през март при прогноза за доста по-сдържано понижение до 95,8 пункта.
Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се понижи през април от 83,6 до 79,3 пункта, докато индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, се подобри до 116,4 пункта от 114,9 пункта през март.
"Доверието на потребителите продължава своя колеблив път, отбелязвайки известно понижение през април след скромна печалба през предишния месец", посочи главният директор на проучването Лин Франко. "Оценката на моментното състояние на потребителите бележи подобрение, което не предполага забавяне на икономическия растеж. В същото време обаче, бъдещите очаквания се понижават, предполагайки, че американските потребители не предвиждат каквото и да е ускоряване на растежа", допълни той.
Индексът на компанията Conference Board, отчитащ нивото на "трудно" намиране на работа в САЩ, се понижи през април до 22,7 пункта от 25,2 пункта през март, което е сигнал, че американските потребители са по-силно оптимистично настроени относно състоянието на пазара на труда във водещата световна икономика.
В същото време едногодишните потребителски инфлационни очаквания през април нарастват до 4,8% от 4,7% през предишния месец.
Днешното проучване на Conference Board е в линия с предварителни резултати от проучването на агенция "Томсън-Ройтерс" и Университета на Мичиган, според което индексът на потребителското доверие в САЩ се влоши в началото на април до 89,7 пункта от 91,0 пункта през март, достигайки най-ниско ниво от миналия септември.
Трябва да се има предвид, че проучванията за потребителското доверие в САЩ се следят внимателно, тъй като потребителските разходи формират около 70% от американската икономическа активност./Инфосток
Tweet |
|