АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
САЩ:Спад в доверието на потребителите
Доверието на американските потребители в икономическото развитие на страната регистрира изненадващо рязко понижение през февруари до 7-месечно дъно, тъй като американците са станали по-големи песимисти относно бизнес условията в страната, показва проучване на компанията Conference Board.
Индексът на потребителското доверие в САЩ се понижи през февруари рязко до 92,2 пункта от 98,1 пункта през януари (4-месечен връх) при прогноза за по-сдържано понижение до 97,2 пункта, достигайки най-ниско ниво от юни 2015 година.
Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се влоши до 78,9 пункта от 85,3 пункта в началото на годината, докато индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, се понижи през февруари до 112,1 от 116,6 пункта през януари.
"Потребителската оценка за текущите условия отслабва главно поради по-неблагоприятна оценка за бизнес условията. Краткосрочната перспектива на потребителите е нараснала към по-песимистична, като те изразяват по-голяма тревога относно бизнес условията, личното им финансово положение и в по-малка степен опасения относно перспективи пред пазара на труда", посочи главният директор на проучването Ли Франко.
Ли Франко обаче отбеляза, че проучването предполага, че потребителите все още вярват, че икономиката ще продължи да се разширява с умерено темпо в краткосрочен план.
Индексът на компанията Conference Board, отчитащ нивото на трудно намиране на работа в САЩ, се повиши през февруари до 24,2 пункта от 23,6 пункта през предишния месец, което е сигнал, че американските потребители са по-малко оптимистично настроени относно пазара на труда във водещата световна икономика.
В същото време едногодишните потребителски инфлационни очаквания се понижават до 4,7% от ниво от 4,8% през януари./Infostock
Tweet |
|