EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Световни компании за храни "мамят" нови членки на ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Световни компании за храни "мамят" нови членки на ЕС

mail18:10 | 13.04.2011прегледи 1868 коментарикоментари 0


Водещи мултинационални компании за храни и напитки опаковат продукти с различно качество, предназначени за доставяне в различни европейски страни, под едно и също наименование, съобщи "ЮрАктив Словакия", позовавайки се на изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите. В момента ЕС обмисля да въведе нови строги правила за поставяне на етикети върху храните, за да помогне на потребителите да правят здравословен избор и да се справят със затлъстяването, припомня изданието. Асоциацията е проверила избрани маркови храни, купени от супермаркети в осем страни членки на ЕС: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България. "Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", заяви пред журналисти председателят на сдружението Милош Лауко при представянето на изследването. "Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар", отбеляза той. Проверените продукти са напитки с марката Кока-Кола (Coca-Cola), шоколад Милка (Milka), черен и червен пипер на Котани (Kotanyi), разтворимо кафе Нескафе голд (Nescafe Gold), кафе на зърна Якобс крьонунг (Jacobs Kroеnung) и кафе Чибо еспресо (Tchibo Espresso). Всички те са изследвани в лаборатории, акредитирани от словашкия Национален институт по ветеринарна медицина и безопасност на храните. Оказва се, че качество на всички взети проби е сходно само при шоколада Милка. При пипера Котани обаче са отчетени най-големи несъответствия между отделните страни, посочва "ЮрАктив Словакия". Въпреки че Котани опакова в една единствена фабрика продуктите си, предназначени за всички пазари, съдържанието на пакетите се различава, допълва изданието. Продуктите, купени в Унгария, Словакия и Австрия са били по-влажни, отколкото стандартите изискват, а онези, предназначени за българския пазар, са съдържали твърде много стрити или наранени семена в сравнение с останалите, като нежелателните примеси възлизат на 10 процента. Червеният пипер за България междувременно съдържал само 108,9 грама екстракт от червен пипер на килограм при близо 140 грама на килограм в пакетите за австрийския пазар. Що се отнася до Кока-Кола, пробите са послужили като потвърждение на ширещите се твърдения, че версиите на безалкохолната напитка, продавани в Словакия, Унгария, България и Румъния, съдържат изоглюкоза, направена от царевица, която е много по-евтина от истинската захар (захароза), добавяна към напитката в Германия, Австрия, Полша и Чехия. Компанията е заявила пред "ЮрАктив Словакия", че изоглюкозата се използва и в САЩ, и е уточнила, че това несъответствие е в резултат на технически съображения в производствения процес. Словашката асоциация на потребителите, която лобира за подобряване на потребителските права и информация в Словакия, твърди, че ако компаниите предлагат гаранции за качеството, то тогава те трябва да бъдат спазвани във всяка страна на разпространение. Резултатите от проверките са предадени на еврокомисаря по здравеопазването и въпросите на потребителите Джон Дали при неотдавнашно негово посещение в Словакия, отбелязва изданието.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg