EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Сградите с технически паспорт до 2022 г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сградите с технически паспорт до 2022 г.

mail07:35 | 27.01.2021прегледи 509 коментарикоментари 0


Декември 2022 година е срокът, в който сградите в страната трябва да имат изготвени технически паспорти и няма да има удължаване. Това заяви за програма „Христо Ботев“ на БНР заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Йовев. Той поясни, че ако след изтичането на крайния срок дадена сграда няма изготвен такъв паспорт, кметът на общината ще възложи изготвянето му, а собствениците ще трябва да заплатят процедурата. Това ще става по два начина -  за направения разход ще се изготви изпълнителен лист за събиране на вземането или с доброволно споразумяване със собствениците на сградите.

Техническият паспорт е абсолютно необходим за експлоатацията на всяка една сграда, каза още заместник-министър Йовев. Този документ обобщава информацията за изграждането ѝ, за въвеждането ѝ в експлоатация и за всички елементи от нейните технически характеристики – елементи на строежа, конструктивна устойчивост, пожарна безопасност и други. Той се изготвя, за да се установи устойчивостта на сградите и съоръженията и безопасността на обитаване и ползване на строежите, както и съответствието на характеристиките им с изискванията на действащите нормативни актове и необходимите мерки за тяхното подобряване.

Според законодателните изисквания технически паспорт се съставя за новите строежи от 2007 година, както и след реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на съществуващ строеж. Все още е нисък обаче процентът съставените технически паспорти на съществуващите жилищни сгради, изградени преди 2007 година.

Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще съдейства за набавяне на информация за сградите – държавна собственост, а документацията за жилищните сгради трябва да бъде потърсена в общините, където се съхранява.

За всички въпроси и уточнения по детайлите на процеса на паспортизация  на сградите МРРБ планира да направи разяснителна кампания./МРРБ


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1790