АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сделка на български & турски доставчик на храни
Даставчикът на храна за дома и офиса на българския пазар – BG Menu (работещ под бранда Hello Hungry на външни пазари) вече е част от семейството на глобалния лидер в онлайн и мобилните поръчки Delivery Hero. Това е факт след успешното приключване на сделката между BG Menu и лидера на пазара в Турция – Yemeksepeti. Yemeksepeti придоби миноритарен дял в BG Menu, а междувременно беше купена от Delivery Hero в началото на май.
Delivery Hero обяви придобиването на Yemeksepeti, като сделката е на стойност $589 млн. В резултат на транзакцията Delivery Hero затвърждава още по-убедително позицията на глобален пазарен лидер, обработващ 10 млн. поръчки месечно, което надвишава значително показателите на останалите компании.
Yemeksepeti е създадена преди 15 години и в момента е най-популярният доставчик в Турция. Обработва 3 млн. доставки месечно на пазарите, които работи. Компанията реализира 60% ръст на бизнеса на годишна база, а едни от най-сериозните й постижения са високите нива на лоялни клиенти и успешното въвеждане на иновативни продукти.
В моменат 63% от всички поръчки, направени през платформата на BG Menu у нас, са вече онлайн. Само за няколко месеца заявките през мобилни устройства бележат ръст от 250%. Изследванията в световен мащаб показват, че бизнесът с доставка на храна за дома и офиса расте постоянно, достигайки обем от $70 млрд. Въпреки че 85% от поръчките все още се правят офлайн, тенденцията за преминаване към онлайн услуга е много категорична. Според прогнозите на международните експерти през 2020 година повечето от заявките вече ще се правят през Интернет. Затова се очаква развитието на онлайн услугата да бъде основен двигател и за развитието на пазара у нас.
Tweet |
|