EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Сделка на деня или колективно пазаруване?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сделка на деня или колективно пазаруване?

mail17:40 | 07.03.2011прегледи 2896 коментарикоментари 3


Милена Шиякова

Колективното пазаруване набира популярност в България, ето какво казва за него в интервю за EN.bg Ирена Филипова, управител на Deals.bg

 

Г-жо Филипова, какво представлява моделът на колективното пазаруване, нов ли е за България и забелязвате ли нарастване на популярността му в България?
Груповото или колективното пазаруване е вид социално пазаруване, което се извършва по интернет с помощта на платформа - сайт за групово пазаруване. Всеки ден се представя по една нова оферта, обикновено с намаление от 40% до 90%, като 50% е стандартното намаление. Офертата може да бъде закупена за кратък период от време, от 1 до 4 дни. Понякога има и от 1 до 2 бонус оферти за съответния град. Обикновено е локално ориентирано, тоест за всеки град включен в платформата има отделна оферта, но понякога офертите са и с национално покритие в зависимост от конкретното предложение. Моделът съществува в България от средата на 2010 година, като популярността му нараства с всеки изминал ден. А моделът възниква в САЩ преди няколко годни и е доста популярен. Групон, сайтът, който го налага, е оценен на милиони долари.
От колко време съществува Deals.bg и какво показва статистиката ви за сделките, които се сключват чрез вас, какви обороти се реализират?
Нашият сайт съществува от лятото на 2010 година. Статистиките варират според самата оферта. Ако е достатъчно добра, можем да достигнем над 1000 продажби за 3-4 дни, същевременно, ако не е добра - няма интерес. По този начин нашият сайт е своеобразно мерило за това какво харесва потребителят. Резултатите са бързи, ясни и най-вече дават конкретна информация и много възможности за този, който може и знае как да ги интерпретира и използва. Гордеем се, че в екипа ни има маркетингови специалисти, които при нужда и желание от страна на бизнесаь винаги са готови да дадат безплатен съвет.
Отворени ли са българските фирми към предоставяне на сделки на ниски цени?
Ползите от предоставянето на тези намаления са неимоверни. Има директни и индиректни ползи, които са много повече и ако се използват по правилен начин, ще донесат пари на търговеца, който ползва нашите услуги. В момента разработваме информационен пакет, който ще съдържа пояснения, идеи и приложения за новите възможности, които дава груповото пазаруване, както и различни форми в полза на бизнеса. Реакцията на бизнеса също е много различна. Много фирми възприемат големите намаления като загуби, а например не взимат предвид, че ако плащат за реклама, може да им излиза и по-скъпо и да не могат да следят директно резултатите. Други, за щастие повечето приемат идеята радушно и виждат десетките ползи от нея за всички. В крайна сметка се радваме на търсене и успех от страна и на бизнеса и на потребителите.
Кое ги привлича в тази схема?
Както вече споменах ползите са доста. Възможност за реклама. Бързина. Допълнителните продажби, които правят покрай ваучерите. Запълване на базата и много други неща. Бих посъветвала всички, които се интересуват от ползите да посетят сайта ни и да заявят инфо пакет. В него те ще намерят всичко, което трябва да знаят, за да проведат една успешна промоция и да извлекат само положителното от нея, избягвайки възможни отрицателни последствия. Ние сме изключително открити с нашите бизнес партньори и държим да ги подготвим за всичко. Грижим се за тях и за техния успех, защото това е и пътят към нашия успех.
Към какъв тип сделки потребителите проявяват най-голям интерес?
Най-много се търсят пътувания и уикенди. Салоните за красота също са предпочитани. Нашето проучване установява, че това, което липсва на този пазар са повече стоки и ентусиазирано посрещаме всеки търговец на стоки, който изяви желание да се свърже с нас, стига това, което предлага да е качествено и да представлява интерес за нашите потребители. Ние действаме като един вид филтър и първо проверяваме, доколкото можем стоките и услугите, които се предлагат чрез нас. С наближаването на лятото предполагаме, че ще се увеличат търсенията при пътуванията и може би ще наблегнем на тях, но това също зависи и от нашите партньори от туристическите агенции.
В момента предлагате основно сделки за почивки в България и пътувания до Турция и Гърция. Възнамерявате ли да правите същото и за Западна Европа?
Дестинациите в Западна Европа са доста скъпи и дори намалени не са най-често купуваното нещо. Възможно е да експериментираме в тази насока, но е рано да се каже дали си струва изобщо да полагаме усилия, за да предложим такъв продукт.
Какви са прогнозите ви за бъдещето на модела на колективното пазаруване в България?
В момента има над 40 сайта, предлагащи подобен вид услуга. Предполагаме до година-две пазара ще се успокои и ще останат само сериозните играчи. Така както стана със сайтовете за запознанства и социалните мрежи. Мислим, че груповото пазаруване ще стане една стандартна услуга, ще изгуби хитовия си блясък, но това не значи, че ще е по-малко търсена услуга, а просто, че няма да се шуми толкова по въпроса и ще е просто част от нормалния пазарен пейзаж.
*Deals.bg е сайт за колективно пазаруване, създаден от потребители за потребители. Целта е да съчетае онлайн пазаруването с интернет рекламата и възможностите на социалните мрежи, като се осигури перфектната оферта на потребителите и развитие на бизнеса.


 


 
Коментари
 
Anelia - 15-03-2011 г. 15:11:11

Голяма страст ми е колективното пазаруване. Купувала съм от диълс и от колеткива и от грабо. Много съм доволна. В този сайт може да намерите [url="http://vsichkioferti.bg"]Всички Оферти[/url] за колективно пазаруване на едно място.

Anelia - 15-03-2011 г. 15:11:57

Нещо не ми се получи със сайта той е http://vsichkioferti.bg

Ivan - 31-03-2011 г. 15:35:18

От всички сайтове за колективно пазаруване мисля че Grupobo.bg е най-добър.

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg