АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сделките M&A в Италия намалели
14:00 | 08.11.2011 638 коментари 0
Рим, Специално за БТА от Христо Петров
Специализираната агенция Мърджърмаркет (Mergermarket) разпространи днес анализ на чуждестранните инвестиции в Италия по линията "сливане и придобиване" (merger and acquisition - M&A) през първите девет месеца на годината. Общият обем на сделките M&A за периода възлиза на 21,6 милиарда евро, което е с 23,5% по-малко в сравнение със същия период на миналата годината, когато обемът е бил 28,2 милиарда евро. През третото тримесечие на тази година са обявени операции на стойност 2,5 милиарда евро, което е най-ниското постижение от 2001 година.Съвкупната стойност на външните инвестиции за деветмесечието е нараснала от 4,9 милиарда евро за миналата година на 14,4 милиарда евро и е най-добрият резултат от 2007 година, когато стойността е възлизала на 26,7 милиарда евро. Това внушително увеличение от 226 % се дължи на придобиването на Parmalat от Lactalis за 3,2 милиарда евро и на Bulgari от Luis Vuitton за 3,8 милиарда евро).
Френските инвестиции в Италия от началото на годината възлизат на 10,5 милиарда евро, докато за същия период на миналата година са били 1,7 милиарда евро. Над половината M&A операции на италианския пазар са в сектора на потреблението, където сделките са 44 на стойност 10,9 милиарда евро за деветмесечието. Въпреки това интересът към потребителския сектор в Италия замира, тъй като тежката икономическа конюнктура тласка инвеститорите към по-устойчивите отрасли като енергетика,
здравеопазване и отбрана, предупреждава анализаторът от Мърджърмаркет Памела Барбаля.
Агенцията прогнозира солиден интерес към M&A договорирането в Италия до края на годината, но очаква, че 2012 се очертава като година на неяснота и несигурност.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg