EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Секторни помирителни комисии в КЗП

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Секторни помирителни комисии в КЗП

mail13:43 | 05.01.2016прегледи 930 коментарикоментари 0


„Ефективният контрол на пазара, контролът върху туристическия продукт и контролът по направление безопасност на стоките са наш основен приоритет, но не по-малко основен е и приоритетът, който е свързан с превенцията и с информираността. Още в следващите дни ще разгърнем информационна кампания за популяризирането на новите секторни помирителни комисии, както сред потребителите и бранша, така и сред конкретните търговци. Надявам се, че в нея ще вземат необходимото участие и съответните регулаторни органи, които имат функции във връзка с работата на тези комисии.” Така Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), анонсира основните цели на институцията за 2016г. в интервю за Българското национално радио.

Секторните помирителни комисии започват да работят от началото на тази година и са в пет важни области - енергетика, водоснабдителни и канализационни услуги, електронни съобщения и пощенски услуги, транспорт и финансови услуги. КЗП е техен администратор.

„Според мен това е един изключително важен и сериозен инструмент и би трябвало да бъде припознат като такъв от всички страни в този процес за решаване на потребителски спорове именно в тези най-деликатни сектори. Не искам да кажа, че ние трябва да изместим центъра на тежестта до там, че единствено потребителят да е доволен, а някой да търпи загуби. Сближаването на позициите посредством компетентни хора в този способ за разрешаване на спорове според мен е една допълнителна и много важна нова гаранция за подобряване на отношенията в тези сфери.”, коментира Маргаритов. 

Председателят на КЗП очерта и някои важни тенденции, които се открояват при анализа на резултатите от контролната дейност на институцията през 2015г. „Хубавото е, че като цяло се наблюдава спад на нарушенията с около 10 или малко повече от десет процента, като в отделни направления имаме и доста големи пробиви. Например, над 50% са намалели случаите, в които се предлагат туристически услуги в некатегоризирани обекти. Това е резултат от многогодишната дейност на комисията, а не въпрос на някакъв инцидентен факт. Също така, хубавото е, че при онлайн търговията, която набира все по-голяма скорост, за което свидетелстват и данните на Националния статистически институт, и сериозните финансови потоци, които се акумулират в тази област, се наблюдава отново съществен спад на броя на нарушенията – с около 30%. Нашата амбиция е да направим така, че да не връщаме назад тези тенденции, а напротив – да стават все по-оптимистични. Това може да стане по два начина - с яркото присъствие като контролен орган и с превантивната ни дейност.”  

Източник и снимка: КЗП

„Ще продължим информационните кампании, които са адресирани към потребителите, за да заострим вниманието им и да им дадем някои практични съвети, които биха могли да са им от полза в конкретни ситуации при тяхното ежедневно взаимодействие с  търговците. Според мен е важно да култивираме манталитета си на хора, които са склонни и трябва да реагират, когато усещат, че могат да станат жертва на някакво нарушение. Същевременно ние като контролен орган ще продължим да бъдем достатъчно взискателни към самите себе си, защото е важна нашата компетентност, квалификация и адекватността ни към това, което ще бъде ново и в нормативната уредба, и в европейските правила”, допълни Маргаритов.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg