АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Селски „тапи” към Дунав мост 2
07:10 | 05.03.2014 1417 коментари 0
Елица Стефанова
Дунав мост 2 и свързаната с него инфраструктура продължават да са обект на противоречиви информации. Последната новина дойде от монтанското село Смирненски, чиято кметица се оплака, че трафикът през селото се е увеличил двойно и тройно след пускането на моста в експлоатация и това създава проблеми. Справка: Над 250 хил. автомобила са преминали през Дунав мост 2 за 6-те месеца след пускането му по данни на оператора на съоръжението. 2-3 леки катастрофи са станали в селото, през чиято територията преминава второкласният път Видин-Монтана, след падането на снега. „Много голям проблем е острият завой преди моста на реката. Обикновено там стават леки сблъсъци, досега без материални щети и жертви”, казва Бойка Христова пред Радио „Фокус” – Видин. Тя обяснява, че „на това място трудно се разминават тир и кола, а два тира да се разминат е направо невъзможно”. Въпреки това, според кметицата, след ремонта на пътя скоростта не се спазва. Налице са ремонтиран път и засилен трафик през едно село, но вместо полза, имаме проблем. Справка: Повече от 11 км третокласна и второкласна пътна инфраструктура в областите Плевен и Монтана са рехабилитирани, благодарение на 8 млн. лв. без ДДС от ОП „Регионално развитие”. Ремонтът тръгва именно от село Смирненски в област Монтана, където са рехабилитирани 4 км третокласен път. В Плевенска област се ремонтира 7 км пътен участък между Кнежа и Искър. Второкласният път Кнежа – Искър не е ремонтиран повече от 5 години, а участъкът от Дъбова махала през Брусарци до село Смирненски в Монтанско – повече от 30 години. По проекта се рехабилитират четири моста – по един в с. Смирненски и гр. Искър, а останалите са извън населени места. Предвидена е нова стоманена предпазна ограда и стоманен парапет на необходимите места, както и нова хоризонтална и вертикална маркировка, плюс ремонт на прилежащите банкети, бордюри и тротоари. Мост в нищото? От друга страна, още с пускането на Дунав мост 2 видинчани се вдигнаха на протест. „Мостът води към нищото. Идвайки от Европа, влизаме във Видин и отиваме към нищото”, бе коментарът на гражданите, организирали се чрез социалните мрежи. Искането: ремонт и модернизация на пътя Е-79. Според видинчани, инфраструктурата не е готова да поеме трафика от Дунав мост 2. Справка: Според плана на Росен Плевнелиев в качеството му на министър на регионалното развитие и благоустройството, до 2020 година България трябва да разполага със седем скоростни пътя с максималната скорост за движение 120км/ч. Пътят Видин – Ботевград е един от тях. Дължината му е 185 км, от които едва 22 км или 11,89% са скоростни.В момента АПИ работи по това да се намерят 600 млн. евро за изграждане на скоростното трасе от Ботевград през Мездра, Враца и Монтана до Видин, по думите на председателя на Агенцията инж. Стефан Чайков. Така, заедно с АМ "Струма", ще имаме завършено строителството на целия Европейски коридор 4. Дунав мост 2 – ще ни откраднат ли трафика? Вторият мост на Дунав при Видин и Калафат очаквано привлече трафик. Само през декември 2013 г. по моста са минали 35 хил. автомобила. По данни на оператора на съоръжението по-голяма част от тях - близо 22 хил., са влезли в страната, от които 11,1 хил. са камиони, а 7500 леки коли. Справка: Навлизайки в България, ТИР-овете са принудени да преминават през тесни селски улици. Само на територията на област Видин на главния път Е-79 към моста има две "тапи”. Първата е участъкът Ружинци – Димово, където превозните средства трябва да преминат през центровете на 3 села и 3 жп прелеза. В момента се проектира нов път, дълъг 20,5 км. Строителството му трябва да започне тази година. Проектира се и обходен път през Димово, тъй като сегашният минава по тясната му главна улица. Новата отсечка ще бъде двулентова с обща дължина 8,5 км. Началото на строителните работи е планирано за есента на 2014 г. и през 2015 г. трябва да приключи. Стойността е 10-12 млн. лв. Факт е, че най-големият проблем пред Дунав мост 2 е инфраструктурата, както в България, така и в Румъния. В интервю за EconomyNews.bg Марияна Хамънова, зам.-председател на Двустранната търговска камара България - Румъния (ДТКБР), обясни, че в момента румънците работят по свързването на Калафат с основните пътни артерии в страната, а това са около 80 км до стигането на магистрален или главен път. Сърбия обаче строи магистрала, която да се свърже с моста при Видин. Тъй като сърбите действат по-бързо, вероятността да бъде отнет целия трафик от България е реална.
Автор и снимка: EconomyNews.bg
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg