АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Силен ръст на вътрешния туризъм в Китай
Според изчисления на Министерството на културата и туризма на Китай, през почивните дни около първи май направените пътувания са били 230 милиона в цялата страна, което представлява увеличение със 119,7% на годишна база. Вътрешният туристически пазар отчита приходи от 113,23 милиарда юана, което е увеличение със 138,1% на годишна база и е 77,0% от нивото преди пандемията.
По време на празника „1 май“ повече от 12 000 туристически обекти бяха отворени за посетителите нормално. За да се спазят мерките, като „ограничен поток от посетители, предварителна резервация и избягване на пиковото време“ различните туристически обекти използваха интелигентни платформи. В различните атракции бяха поставени екрани за напомняне на хората да слагат маски и да спазват социална дистанция.
Селският туризъм, посещенията на революционни забележителности, фолклорният туризъм и други са нови продукти, радващи се на популярност.
Пълните жп гари, летища, туристически забележителности и екскурзиите между провинциите през 5-дневната почивка за 1 май показват, че Китай се възстановява бързо от епидемията от COVID-19, коментира радио Китай.
Пътуванията с железопътен транспорт достигнаха нови висоти в събота, когато са били отчетени близо 18,83 милиона, според данни на Държавната железопътна компания на Китай. Това е с 9,2% ръст спрямо 2019 г. в първия ден от почивните дни за празника, който продължава до сряда.
В средата на април платформата за туристически услуги Trip.com публикува прогнозата си за майския празник, в която се отбелязва значителен ръст на резервациите, спрямо нивата преди пандемията. Така например резервациите за самолетни билети са били с 23% повече спрямо същия период на 2019 г., при хотелските резервации има 43% увеличение, билетите за забележителности са скочили със 114%, а автомобилите под наем със 126%.
Предвижда се бум на туристическото търсене през тази година, което би могло да бъде по-високо дори спрямо това от 2019 г.“, казва експерт.
Tweet |
|