EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Силните и слабите страни на високотехнологичния сектор

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Силните и слабите страни на високотехнологичния сектор

mail10:52 | 05.07.2024прегледи 740 коментарикоментари 0


Изследване на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) показа силните и слабите страни на българския високотехнологичен сектор. Резултатите от проучването сред членовете на сдружението представи Марина Шидеров, член на УС на БАСКОМ, в рамките на най-новата инициатива на обединението Business Tree. 

Изследването е все още активно и продължават да постъпват нови данни. В него участват както създатели на компании, така и представители на висшия мениджмънт. 

На база на досега обработените резултати, предимствата на ИТ-сектора в страната са обединени в девет категории, които са висококвалифицираните кадри; конкурентните разходи; високото качество на живот; благоприятната бизнес среда; стратегическото географско разположение; отличното съотношение между качество и разходи; силната система при техническото образование; новаторската нагласа и нишова експертиза в областта на киберсигурността, финансовите технологии и изкуствения интелект. 

Като противовес на споменатите силни страни действат малкият и ограничен по размер трудов пазар; липсата на международна разпознаваемост и доверие към отрасъла; политическата нестабилност и бюрократичните пречки; трудното конкуриране с по-големите световни ИТ-хъбове; силната зависимост от аутсорсинг за сметка на новаторството и продуктовите разработки; недостатъчната правителствена подкрепа; фрагментираната бизнес среда; дефицити в образователната система; нуждата от развитие на инфраструктурата и наличие на инвестиции и накрая - ограниченият капацитет за привличане на мащабни проекти и клиенти. 

Освен тези отговори участниците в анкетата на БАСКОМ отправят и препоръки за подобряване на разпознаваемостта на българския високотехнологичен бранд не само в рамките на България, но и зад граница. В случая се открояват шест предложения: разширено присъствие на световни технологични събития; създаване на солидно онлайн присъствие, където да е налична на едно място цялата основна информация за предимствата на страната; организиране на целеви маркетингови кампании; укрепване на връзките между правителството, академичните среди и частния сектор; инвестиции в ИТ-образованието и накрая - нуждата от разпространява на успешни истории от българската високотехнологична сфера. 

Помолени да опишат с една дума българската екосистема, членовете на БАСКОМ посочват "качествена", "новаторска", "разходно ефективна",  "гъвкава", "професионална" и "растяща". 

Досега сред участвалите в анкетата преобладават оптимистите - с положителни нагласи са 93 процента. 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg