АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Силно свиване на световната реклама
Свиването на световните разходи за реклама може да се окаже по-голямо, отколкото се очакваше. През 2009 разходите на реклама ще спаднат с 6.9% до $453 млрд., в сравнение с раст от 1% през 2008, съобщи Financial Times. Изданието се позовава на прогнозата на корпорация ZenithOptimedia, един от водещите играчи на рекламния пазар.
Разходите за реклама са барометър за доверието в икономиката, тяхното свиване ще бъде свидетелство за запазване на негативните тенденции, се отбелязва в статията.
Конкурентите на ZenithOptimedia публикуваха през март по-оптимистични прогнози: Group M очаква свиване на разходите за реклама през текущата година с 4.4%, а Carat - с 5.8%.
Динамиката на разходите за вестникарска реклама е най-мрачна – очаква се спад от 12%. Парите за реклама в списания и по радиото също ще се свият с двуцифрени стойности. Разходите за телевизионна реклама ще намалеят само с 5.5%, благодарение на по-ниските цени. Делът на интернет рекламата ще продължи да расте и ще достигне 12.1% от общите рекламни разходи.
В страните от Централна и Източна Европа, за които по-рано се прогнозираше ръст на рекламните разходи от 1.5%, ще има спад от 13.9% през 2009.
Tweet |
|