EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Сирене, зехтин, туризъм – гръцките оръжия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сирене, зехтин, туризъм – гръцките оръжия

mail09:30 | 14.12.2012прегледи 647 коментарикоментари 0


Съвсем не е лесно да говориш за растеж в една страна, като Гърция, която се готви да навлезе в шеста поредна година на рецесия, има обаче неизползвани гръцки богатства - от туризма и корабоплаването до зехтина - които са силните й козове и които би трябвало да се оползотворят, за да се даде тласък на растежа като контрапункт на бюрокрацията, корупцията и неплащането на данъци, превърнали се в бич за страната. Това пише икономистът Янис Сфакианакис в статия в американския в. "Уолстрийт джърнъл", цитирана от гръцкото електронно издание на в."Етнос". В статията, озаглавена "Гърция може отново да се развие", авторът отбелязва, че географското положение на Гърция, но и много сектори на икономиката й биха могли да я издигнат до един разпознаваем "играч".

За жалост с течение на годините конкурентноспособността на Гърция се загуби, производството и пласирането на гръцките стоки в чужбина рязко спадна, в резултат на което страната стана зависима от вноса и се провали даже в сектори, които биха могли да бъдат нейните силни козове, като например износа на зехтин или сирене "фета", се казва в статията.
Въпреки че е трета страна по производство на зехтин в света, Гърция за разлика от Италия и Испания, се провали в "маркетинга и брандинга" на тази стока. Гърция продава 60% от зехтина в наливно състояние на Италия, където той се опакова и се продава изгодно. Подобно на зехтина, гръцките производители държат само една трета от световния пазар на сиренето "фета". В тази насока страната би могла да научи много от италианския и френския опит при разширяване на присъствието на сирена - "пармезан" и "камамбер" по света, пише Сфакианакис. В материала си той подчертава също, че туризмът трябва да залегне в основата на дългосрочния модел за развитие на  страната.
Гърция трябва да стане Флорида на Европа, туризмът съставлява 15% от гръцката икономика, но по традиция 70% от развитието на сектора идва от вътрешното търсене. Много би могло да се спечели, ако Гърция разшири туристическия си сезон, извън летните месеци, но трябва да модернизира инфраструктурата си. Гръцката криза би могла да се окаже един замаскиран благодат за дългосрочните перспективи за развитие на страната, заключава авторът.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg