EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Скандал Шишков-Институт по пътна безопасност

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Скандал Шишков-Институт по пътна безопасност

mail07:10 | 17.10.2022прегледи 614 коментарикоментари 0


Между 12,5% и 17,5% и 40 млн. лв. липсват от изграждането на лот 2 „Стара Загора - Нова Загора“ и лот 3 „Нова Загора – Ямбол“ на автомагистрала „Тракия“. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков на съвместна пресконференция с вицепремиера и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев. Те представиха резултатите от съвместни проверки на двете министерства и на Агенция „Пътна инфраструктура“, направени заради лошото състояние на пуснатите в експлоатация през 2012 г. отсечки. Данните от проверката показват драстични разминавания между проекта за строеж на магистралата и реалната дебелина на асфалтовата настилка. До десет дни се очакват и резултатите от пробите за качеството на вложените материали в изграждането на магистралата, които на пръв поглед будят сериозно съмнение. В пресконференцията участваха и зам.-министър Захари Христов, Иво Иванов - председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", Юлия Ивкова- началник на политическия кабинет на регионалния министър. 

Министър Шишков информира, че са взети 16 ядки от асфалтовата настилка на износващия пласт, биндера, основния пласт, пласта от трошен камък и земното легло. 

Данните за лот 2 показват, че приблизителната обща дебелина на наличната конструкция е 103 см при проектна 120 см. Това означава, че липсват приблизително 12,5% от пътните платна на стойност 17,5 млн. лв. Отсечката от магистралата е с разрешение за строеж от 08.04.2010 г., пусната е в експлоатация на 27.06.2012 г., като стойността на строителните дейности е почти 138 млн. лв. с ДДС.

При лот 3 между Нова Загора и Ямбол, който също е с разрешение за строеж от 2010 г. и е пуснат в експлоатация през 2012 г., е установено, че приблизителната обща дебелина на наличната конструкция е 105  см при проектна 120 мм. За строителството на този лот са платени почти 134 млн. лв. „От двете платна на участъка липсват около 17.5% от материалите, които е трябвало да се вложат по проект. Щетата за държавата е за над 23,6 млн. лв. Имаме дори места, в които са положени 166 мм асфалт при 220 мм по проект“, посочи арх. Шишков.

Двамата министри отбелязаха, че основните нарушения са, че износващият пласт и биндерът са с по-малка дебелина от предвидената. Положените основни асфалтови пластове също са със значително по-малка дебелина. Подобно е положението и с циментостабилизираната смес, вложена в основния пласт, която дори не показва свързаност.

Ето обаче как коментират и оценяват тези проверки експертите от Института по пътна безопасност в писмо до Шишков.

Защо прикривате корупцията в строителството на пътища? Защо сътворихте поредната обслужваща корупцията ПР акция в историята на МРРБ? Защо помпозно представихте  резултати от лабораторни проби на магистрала „“Тракия“, взети в участъка от Стара Загора до Ямбол? Това пишат от  Институт за пътна безопасност до регионалния служебен министър.

 В безуспешният Ви опит да заблудите хората, че сте загрижен за живота, здравето и парите им, Вие решихте да измамите обществото, вземайки проби от пътна настилка, която е строена преди 10 години и от резултатите, на които няма да произтече абсолютно нищо, поради простата причина, че освен амортизацията, която е нормална, е изтекла и гаранцията на строителството.

  За сметка на това отказахте да съдействате на Института за пътна безопасност да вземе проби от новостроящи се и новопостроени пътища като магистрала „Европа“, пътя Ботевград-Видин, магистрала „Хемус“ (Лот 1) и магистрала „Тракия“ от Чирпан до Стара Загора. Вие никога няма да вземете проби от тези пътища и да ги предоставите на Института за пътна безопасност да ги изследва в международна лаборатория, защото никога няма да посегнете на тези, които ви инсталираха и Ви крепят на този пост, на тези на които се разплатихте по незаконните според вас „инхаус“ договори.

 

 Служебното правителство (в което вие участвахте като зам.министър) ги обяви за такива. Никога няма да потърсите стотиците милиони левове раздадени за свлачища, които едва ли някога ще да бъдат укрепени.

   Лъжите ви нямат край. Излъгахте, че до края на септември ще отворите едната тръба на тунел „Железница“, излъгахте че отсечката на магистрала „Европа“ от Драгоман до Калотина ще бъде готова до края на септември. И за да могат лъжите ви да изглеждат като истина, подведохте и министър Демерджиев да застане до вас на позорната Ви пресконференция.

И никога няма да чуем, че някой ще предприеме разследване срещу тези, които ви инсталираха за министър на МРРБ. Вие превърнахте Агенция „Пътна инфраструктура“  в най-безполезната и отчайваща структура в държавата, генерираща корупция и кражби на милиони левове от българския народ.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg