EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Скандално скъпите вагони на БДЖ – опасни или не

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Скандално скъпите вагони на БДЖ – опасни или не

mail17:02 | 09.11.2009прегледи 1270 коментарикоментари 0


Софийска градска прокуратура повдигна обвинение  срещу Христо Монов като длъжностно лице – изпълнителен директор на фирма "БДЖ" ЕАД, че съзнателно е сключил неизгодна сделка за покупка на до 30 броя спални вагони с изпълнител – "АРВЕКС" АД, Швейцария, съобщиха от Прокуратурата. От това е произлязла значителна вреда за фирма "БДЖ" ЕАД в размер на 9 990 000 евро (разликата между продажната цена на един спален вагон в размер на 550 000 евро, и реалната им цена, определена с експертиза в размер на 217 000 евро), като случаят е особено тежък – престъпление по чл. 220, ал. 2, вр. ал.1 НК. Платена е около 90 % от стойността на сделката. До момента са получени 12 вагона.
От техническата документация на вагоните е видно, че те не съответстват на изискванията на Българския държавен стандарт, от което следва, че те са опасни за експлоатация, пишат магистратите.
По този повод Върховна касационна прокуратура е обърнала внимание на настоящия изпълнителен директор на „БДЖ” ЕАД, за необходимостта от предприемане на спешни мерки, гарантиращи безопасността на вагоните.

Рециклираните спални вагони от Германия, които „Български държавни железници” ЕАД пуснаха в експлоатация от 1-ви юни т.г., са сертифицирани за безопасност съгласно всички изисквания на действащата нормативна уредба, опонира в официално съобщения БДЖ.
При доставката им в България, те са придружени от сертификат за безопасност, издаден от Eisenbahn Bundesamt, която е независимата институция за сертифициране на подвижен железопътен състав в Германия.
След доставката на рециклираните спални вагони в нашата страна, те са преминали ремонт във вагоноремонтния завод в гр. Септември. Извършените ремонтни работи и проверки на състоянието на всички системи и агрегати на вагоните са оформени документално в приемо-предавателни протоколи, които „Български държавни железници” ЕАД са предали на Националния изследователски институт по транспорт (НИИТ) при провеждането на необходимите изпитания за безопасност.
Съгласно нормативните изисквания, за да бъде допуснат до редовна експлоатация, всеки новодоставен подвижен състав подлежи на сертифициране за безопасност и техническо съответствие със специфичните изисквания на българската железопътна мрежа. Сертифициращият орган, който провежда изпитанията на подвижния състав, е Националния изследователски институт по транспорт. В НИИТ са проведени изпитания на всички системи (отоплителна, осветителна, спирачна, пожароизвестителна и др.) на рециклираните спални вагони. Съгласно нормативните изисквания, НИИТ е извършил и пътна проба на част от вагоните, т.е. проверка на работата на системите и агрегатите по време на движение, с цел да се провери функционирането на тези системи и агрегати в реални експлоатационни условия.
След направените изпитания, НИИТ е издал сертификат за безопасност на тези спални вагони, въз основа на който Изпълнителна агенция „Железопътна администрация” е дала разрешение за достъп на тези вагони до железопътната мрежа на нашата страна.
Към настоящия момент, в експлоатация са 12 рециклирани спални вагони, които се движат в съставите на нощните влакове по направлението София – Бургас и София – Варна.
С оглед на безопасната експлоатация на новодоставените вагони от Германия, „Български държавни железници” ЕАД проведоха обучение на кондукторите, които обслужват клиентите в тези спални вагони. Обучението включва придобиване на познания за работа със специфичните системи в тези спални вагони, каквито са пожароизвестителната и климатичната система. Пожароизвестителната уредба е със самостоятелно електрическо захранване, което осигурява непрекъсваемост при работата на уредбата. Климатичната система може да се регулира както от кондуктора на спалния вагон, така и от самите пътници във всяка спална кабина в зависимост от техните предпочитания за степен на отопленост или охлаждане. До момента, „Български държавни железници” ЕАД не разполагат с вагони, които са оборудвани с подобен тип съвременни системи.
В допълнение към това, съгласно изискванията на „Български държавни железници” ЕАД, специалисти от германските железници проведоха обучение на техническия персонал, който отговаря за поддръжката и експлоатацията на новодоставените вагони.
Във връзка с препоръката на Върховната касационна прокуратура за предприемане на спешни мерки за гарантиране на безопасната експлоатация на германските спални вагони, Изпълнителният директор на „Български държавни железници” ЕАД, Пенчо Попов, днес възложи със своя заповед извършването на подробна проверка за техническото състояние на всички системи и технически възли на дванадесетте спални вагона. Проверката ще се осъществи от експертна комисия на националния железопътен превозвач, като срокът за работа на специалистите е до края на седмицата. След приключване на проверката, комисията ще представи на Изпълнителния директор на „Български държавни железници” ЕАД подробен доклад с констатации и препоръки.


Тагове: вагони, БДЖ
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg