EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Скандалът с Volkswagen продължава

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Скандалът с Volkswagen продължава

mail08:08 | 27.09.2015прегледи 4684 коментарикоментари 0


Рейтинговата агенция „Стандарт енд Пуърс“ заплаши да понижи кредитния рейтинг на „Фолксваген“, заради скандала с измамата за вредните емисии, предаде AFP. Ден след като „Фитч“ постави рейтинга на автомобилния производител на „преразглеждане в негативна посока“, „Стандарт енд Пуърс“ съобщи, че поставя дългосрочния и краткосрочния кредитен рейтинг на корпорацията за „преразглеждане с негативни последствия“.

Агенциите реагираха с тези заплахи, след като избухна скандал с емисиите на автомобилите на VW. Реалните показатели за емисиите на CO2 при дизеловите автомобили на „Фолксваген“ превишават нормите 30 пъти, казва пред таблоида BILD американският експерт Джон Джърмен. Той е информирал властите в САЩ за открития софтуер в автомобилите на германския производител, който прикривал показателите на вредните емисии.
„При тестовите изпитания ние буквално паднахме от столовете. Очаквахме чисти автомобили, но показателите за замърсяване 30 пъти превишаваха нормите. Това ни се видя много странно. Ние тествахме същите модели в лаборатория и там показателите бяха в нормите. Очевидно нещо не беше наред“, казва Джърмен. По думите му, допълнителни изследвания са били направени в Университета на Западна Вержиния и потвърдили, че лабораторните тестове съществено се различават от резултатите навън.
„В професионалните сред наричаме това „поразяващо устройство“ (Defeat Device), което помага да се измамят контролерите. Очевидно работи отлично“, коментира експертът. Джърмен допълва, че все още не е ясно как точно работи устройството.

В резултат на тези разкрития изпълнителният директор на „Фолксваген“ Мартин Винтеркорн подаде оставка.
Най-малко 27 щатски прокурори са започнали във вторник разследване на дейността на „Фолксваген“ заради скандала с дизеловите автомобили на компанията. Това е заявила говорителката на генералния прокурор на Илинойс Лиза Мадиган, предава Reuters.

Изпълнителният директор на „Порше” Матиас Мюлер оглави автомобилния производител „Фолксваген” съобщи агенция „Ройтерс”, цитирайки собствени източници. Официално 62-годишният Мюлер встъпи в длъжност като глава на автомобилния гигант  на 25 септември.
ЕК нареди на страните членки на ЕС да направят национално разследване след скандала с фалшифицираните екотестове на "Фолксваген", предаде Франс прес.
Германският министър на транспорта Александър Добриндт обяви, че е имало манипулиране на тестовете за вредните газове на автомобилите на Фолксваген не само в САЩ, но и в Европа. „Бяхме информирани, че и в Европа автомобили с дизелови двигатели с обем 1,6 и 2,0 литра са засегнати от манипулациите, за които се говори“, каза Добриндт. Той допълни, че не е ясно колко автомобила са засегнати в Европа. Добриндт съобщи също така, че ще се правят тестове на случаен принцип и на други автомобилни производители освен на "Фолксваген."
От "Фолксваген" признаха, че са използвали софтуер за разпознаване кога колата е проверявана в център за тестове, като в такъв случай автомобилът започва да работи на икономичен режим и се инжектират химикали, които намаляват емисиите вредни газове. Така се отчитат данни от теста под реалните резултати при нормално шофиране. "Фолксваген" съобщи , че ще задели през третото тримесечие 6,5 милиарда евро за покриване на разходите, свързани с най-големия скандал в 78-годишната история на компанията.

Германският концерн, който наскоро бе коронован като номер едно в света по продажби, изпреварвайки "Тойота", може да се окаже с наложена колосална глоба от 18 млрд. долара, както и милиони или дори милиарди долари загуби от изтегляне на всички коли с такъв софтуер, пише АФП. Не са изключени и искове срещу него от собствениците на такива коли. Скандалът може да се разрасне и да излезе извън границите на САЩ, в други пазари като Европа например, подчертава директорът на германският център за изследвания върху автомобилите CAM Стефан Братцел. Според корейската информационна агенция „Йонхап“ Южна Корея ще извърши контрол върху нивото на вредни емисии на три модела на "Фолксваген". В същото време германският автомобилен концерн излезе със съобщение, че спира до ново нареждане продажбата на четирицилиндровите дизелови модели на марките си VW и Audi в САЩ.

 


Тагове: VW, емисии
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg