АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Скок на потребителското доверие в Германия
Потребителското доверие в Германия е достигнало най-високото си равнище от над 3 години, подготвяйки почвата за обещаващо коледно пазаруване, сочат публикувани днес данни, цитирани от ДПА.
Нюрнбергският институт за пазарни проучвания GfK съобщи, че неговият предварителен индекс на потребителското доверие се е покачил от преразгледаните към повишение 5,1 пункта през ноември до 5,5 пункта за декември. Достигнатото равнище е по-високо от очакваното и най-високото от октомври 2007 година.
Анализаторите очакваха за идния месец да бъде измерено равнище от 5,1 пункта. Изследването се прави чрез допитване сред около 2000 домакинства в Германия. Очакванията, свързани с доходите и склонността към купуване, също са нараснали значително, съобщи институтът.
Икономическите очаквания бележат нов растеж. Нагласите за доходите и склонността към купуване също са се повишили значително, съобщи институтът.Потребителското доверие е нараснало въпреки дълговата криза, погълнала части от Европа, отбелязва ДПА.
Изследването вероятно ще засили надеждите, че възстановяването на германската икономика ще допринесе за неутрализиране на свиването в световната търговия. Публикуването на резултатите за потребителското доверие съвпадна с нови данни, показващи неочаквано силно подобрение на икономическото доверие в Германия.
Компанията за финансова информация Markit обяви днес, че нейният индекс на мениджърите по доставките (Purchasing Managers Index - PMI) за Германия се е покачил много повече от очакваното до 58,8 пункта този месец спрямо 56 пункта за октомври. Очаква се обаче индексът на германския институт за икономически изследвания Ifo, който измерва бизнес доверието в страната и предстои да бъде представен утре, да отчете понижение до 107,5 пункта този месец, след като преди това достигна най-високото си равнище от три години и половина.
Tweet |
|