АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Скрап за кола вдигна продажбите
Продажбите на нови автомобили в ЕС, все още подкрепяни от бонусите при предаване на стари коли за скрап, са скочили с 10,8 на сто през март спрямо същия месец на миналата година, съобщи днес Асоциацията на европейските автомобилостроителни компании (ACEA), цитирана от Франс прес.
Общо са били регистрирани 1 637 478 нови коли през март в ЕС (без Кипър и Малта).
Германия, където срокът на стимулите при предаване на стара кола за скрап изтече, регистрира силен спад с 26,6 на сто на продажбите (294 375 коли).
За сметка на това обаче във Великобритания конюнктурата се е подобрила с 26,6 на сто при нови регистрации на близо 400 000 автомобила и това позволи на страната да стане рекордьор в ЕС през март по продажби на нови коли.
Новорегистрираните коли са се увеличили с 19,6 на сто в Италия (257 694) и със 17,9 на сто във Франция (242 707).
Те са скочили с цели 63,1 на сто в Испания през март спрямо същия месец на миналата година до 124 756 коли (пречупвайки низходящата тенденция от много лошия за сектора март на 2009 година, когато бе отчетен спад с 38,7 на сто).
През първото тримесечие на 2010 година продажбите на нови коли в ЕС са нараснали с 9,2 на сто, уточнява ACEA. За първите три месеца на годината резултати в страните от ЕС също са контрастни: -22,8 на сто в Германия, +16,9 на сто във Франция,
+23,3 на сто в Италия, +27,3 на сто във Великобритания, +44,5 на сто в Испания.
Френските компании отчитат силно увеличение на продажбите, когато става дума за марките автомобили, пласирани на пазара. Групата Renault с марките Renault и Dacia
е увеличила през март продажбите си с 33,3 на сто до 163 505 коли, а PSA Peugeot et Citroеn - с 20,2 на сто до 214 725 нови автомобила.
Европейският лидер в автомобилостроенето - германската Volkswagen с марките Volkswagen, Audi, Seat и Skoda отчете за март нарастване на продажбите с 8,5 на сто до 322 994 коли.
Американската група Ford с марките Ford и Volvo, номер три на европейския пазар, е постигнала добро увеличение - с 19,3 на сто до 193 836 автомобила.
Италианската група Fiat с марките Fiat, Lancia, Alfa Romeo отчита спад с 2,9 на сто до
132 005 продадени нови коли.
Fiat е изпреварен американската General Motors с марките Opel, Vauxhall, Chevrolet Saab и General Motors, чиито продажби са се увеличили с 4,9 на сто до 145 526 коли.
Германската BMW с марките BMW и Mini отчита нарастване на продажбите с 13,8 на сто до 81 798 нови коли, а Daimler с марките Mercedes и Smart е успял да продаде с 3,5 на сто повече коли или 70 063.
С изключение на Nissan, с плюс 42,4 на сто до 42 358 нови продадени коли, резултатите на японските марки като цяло са лоши и то най-вече за лидера Toyota с марките
Toyota и Lexus, чиито продажби отчитат спад с 13,6 на сто до 68 703 коли.
Tweet |
|