АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Слаба инфлация за втори пореден месец
Индексът на потребителските цени (ИПЦ) за ноември 2009 г. спрямо октомври
2009 г. е 100.1%, т.е. месечната инфлация е 0.1%. Инфлацията от началото на годината
(ноември 2009 г. спрямо декември 2008 г.) е 0.1%, а годишната инфлация за ноември 2009 г. спрямо ноември 2008 г. е минус 0.1% .
Средногодишната инфлация за периода декември 2008 - ноември 2009 г. спрямо
периода декември 2007 - ноември 2008 г. е 3.3%.
През ноември 2009 г. са се увеличили цените на: сладкарски изделия - с 0.2%, месо от
едър рогат добитък - с 0.3%, яйца - с 1.9%, кисели млека - с 0.4%, млечни масла - с 1.3%, домати - с 15.3%, краставици - с 33.9%, зрял чесън - с 5.2%, грозде - със 17.1%, газирани напитки - с 5.2%, леща - с 0.5%, пипер- всички видове - с 31.4% и други.
През месеца са се намалили цените на следните хранителни продукти: ориз - с 0.8%,
хляб - с 1.0%, брашно и други зърнени продукти - с 0.5%, макаронени изделия - с 0.1%,
свинско месо - с 1.4%, птиче месо - с 4.0%, кайма - с 0.3%, риба и рибни продукти - с 0.2%, пресни млека - с 0.4%, растителни масла - с 0.7%, сирене - с 0.3%, цитрусови и южни плодове - с 9.2%, моркови - с 4.5%, ябълки - с 4.7%, зеле - с 12.1%, картофи - с 2.6%, гъби – с 5.3%, захар - с 0.4%, шоколадови изделия - с 0.2%, кафе - всички видове - с 0.4%, минерална вода - с 0.2% и някои други.
В групите на нехранителните стоки и услугите през ноември са се увеличили цените
на: обувки - с 0.3%, детско и бебешко облекло - с 0.2%, течни и газообразни горива за
битови нужди - съответно с 1.9 и 0.8%, текущ ремонт и поддържане на жилище - с 0.2%,
Средногодишната инфлация за периода декември 2008 - ноември 2009 г. спрямо
периода декември 2007 - ноември 2008 г. е 2.9%.
Индексът на цените за малката по състав кошница за ноември 2009 г. спрямо
октомври 2009 г. е 100.1%, а от началото на годината (ноември 2009 г. спрямо декември
2008 г.) е 96.6%
През ноември цените на стоките и услугите от малката кошница за най-бедните 20%
домакинства са се променили спрямо октомври, както следва: хранителни продукти -увеличение с 0.2%; нехранителни стоки - увеличение с 0.1%; услуги - намаление с 0.2%.
Tweet |
|