АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
След неуспеха на HD телевизорите
Как да бъдат съживени продажбите на телевизори? Именно на този парлив въпрос ще се опитат да отговорят гигантите в битовата електроника, които вече са обезсърчени и без това от неуспеха на HD (високо разрешение), на Изложението на потребителска електроника (Consumer Electronics Show), което отвори врати в Лас Вегас, информира електронното издание на френския всекидневник "Ле-з-еко". Миналата 2013 година бе мрачна за сектора, ако не и катастрофална. Във Франция продажбите се свиха с 15 на сто в стойностно изражение и с 18 на сто по обем, според Нюрнбергския институт за пазарни проучвания GfK. През 2014-а с очаквано свиване от 10 на сто нещата не се очертават по-благоприятни.
За да смекчат спада на пазара, производители като Samsung, LG и Sony заложиха на Ultra HD, тези нови екрани, чието разрешение е четири пъти по-голямо, отколкото на класическите Full HD. LG и Samsung не дочакаха откриването на изложението и още в края на миналата седмица обявиха, че ще представят в Лас Вегас два екрана със 105 инча в диагонал (2,66 метра!) Ultra HD.
Технологията Ultra HD не налага да се гледа от по-голямо разстояние. Детайлите се виждат дори отблизо. Това би трябвало да позволи да се увеличат значително продажбите на телевизори с голям екран - сегментът, който отчете нарастване на пазара през 2013 година, коментира Гийом Ро, търговски и маркетингов директор на Samsung във Франция. Засега на пазара преобладават телевизори с размер под 60 инча, отбелязват експерти.
Tweet |
|