АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сливания & придобивания в туризма
В глобален план туризмът е на върха на огромна вълна от растеж, иновации и търсене и е в силна позиция да реализира допълнителни печалби през 2015 г., според Глобалното изследване на туристическата индустрия на EY: Топ тенденции за 2015 година. Новите дестинации увеличават броя на участниците в индустрията и създават атрактивна атмосфера за придобивания.
Туристическата индустрия влияе все по-силно върху световната икономика. В цял свят днешната индустрия за пътувания и туризъм осигурява 266 милиона работни места и носи 9.5% от БВП в световен мащаб. Очакванията са през 2015 година индустрията да расте с 3.9% и секторът да получи заслужено признание за основна движеща сила на икономическия растеж на местно, регионално и глобално ниво. В глобален план пътуванията се увеличават във всички сегменти – за отдих, корпоративни и групови, но дестинациите трябва ефективно да изпълняват и инвестират в стратегиите си за туризъм, за да изпъкнат.
Майкъл Фишбин, експерт в в областта на отдиха и туризма, споделя:
“В областта на туризма очакваме растеж, развитие и разрастване на търговските марки през предстоящата година. Независимо от някои сериозни насрещни ветрове – като например, геополитическата нестабилност и непоследователния икономически растеж – индустрията процъфтява и оптимизмът надделява”.
През 2015 г. ще ни залее лавина от нови хотели, а атрактивните имоти ще продължат да сменят своите собственици. Като цяло сега индустрията разполага приблизително с 1.3 милиона нови стаи за гости.
Въпреки че световната туристическа индустрия до голяма степен бе доминирана от няколко основни града или дестинации, считани за най-желани за глобални пътувания (например, Ню Йорк, Париж и Лондон), световните пътешественици все повече се насочват към нови дестинации. Това накара инвеститорите да идентифицират многобройни възможности на вторичните пазари, в търсене на инвестиции с по-висока доходност.
Камерън Картмел, експерт в областта на отдиха и туризма, за региона на Европа, Близкия Изток, Индия и Африка (EMEIA), споделя: “Когато разглеждаме индустрията в глобален план, виждаме разширяване във всички области – както в традиционните области с високо търсене, а сега и на много вторични пазари. От Европа и Близкия Изток до Северна и Южна Америка и Африка, очакваме впечатляващи резултати с нов растеж и развития през 2015 г.”.
В бъдеще дейността по М&A ще се мотивира от желанието за растеж на фирмите, стратегическите достойнства на сделките и наличието на дългово финансиране при благоприятни условия. Колкото повече са глобалните капитали, толкова по-големи са възможностите за реализация на сделки в недвижими имоти. Трансграничният капитал дава 41.2% от световните инвестиции в хотели в периода януари 2014 - октомври 2014 г., в сравнение с 34.7% през 2013 г. Азиатските инвеститори – основно от Китай, Хонконг, Япония и Сингапур – реализират 43.2% от тези сделки, а потоците от парични средства от Азия към Северна Америка, Европа и Австралия ще продължат да се увеличават.
Фишбин споделя: “Понастоящем, трите топ глобални пазари на хотели за инвестиции от Азия са Манхатън, Хавай и Лондон, като те представляват 48.5% от общите азиатски инвестиции в хотели в световен план до октомври 2014 г.”.
Въпреки че сега съществуващият пазар ще продължи да предлага благоприятни възможности за растеж чрез придобивания, според доклада в тази свръх конкурентна среда инвеститорите трябва да внимават за допълнителни рискове и усложнения. Инвеститорите ще трябва да бъдат все по-внимателни при проучването на тези възможности. Нови концепции, нови изисквания Въпреки че пътуванията се увеличават в повечето от основните пазари по света, предпочитанията при пътуванията и търсенето на предложения за настаняване на хората, които отсядат в хотели, също се развиват. През 2015 г. поколението на хилядолетието ще продължи да оказва дълбоко влияние върху начина, по който изглежда индустрията и върху това какви услуги разработват хотелиерите за гостите си.
Марк Лунт, експерт в областта на отдиха и туризма за Югоизточната част на САЩ, Латинска Америка и Карибския регион, споделя: “Новите пътешественици на деня – пътешествениците на хилядолетието– не търсят хотелите и преживяванията на родителите си. Те са много по-внимателни по отношение на разходите и са фокусирани върху преживяванията много повече от преди, независимо дали пътуват по работа или на почивка”.
За да отговарят на променящото се търсене, хотелиерите търсят иновативни алтернативи на традиционните продукти за настаняване. Някои от тези продукти първоначално се появиха в Европа и Азия, но си прокараха път и в САЩ и на други пазари.
Tweet |
|