АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Сливания и придобивания след кризата



Капиталовите стратегии биват пренаписвани насред ожесточената борба с въздействието на новата реалност, показва 22-ото издание на глобалния Барометър на доверието в икономиката на EY (Global Capital Confidence Barometer). Акцентите в него са:
• 73% от глобалните мениджъри очакват COVID-19 да окаже сериозно влияние върху световната икономика
• Над половината (52%) трябва да преконфигурират операциите си, тъй като веригите за доставка са изключително уязвими
• 54% от анкетираните очакват по-дълго и по-бавно икономическо възстановяване до 2021 г.
• Намеренията за сливания и придобивания остават силни, тъй като ръководителите на компаниите правят планове за времето отвъд кризата
Въпреки че заседателните зали се фокусират върху безпрецедентната глобална ситуация в областта на здравеопазването, ръководителите също планират своето бъдеще след кризата. Докато 54% от анкетираните очакват „U“- образен период на възстановяване и по-бавна икономическа активност през 2020 и 2021 г., 38% виждат възстановяване във „V“- образна форма и връщане към нормалната икономическа активност през третото тримесечие на тази година. Само 8% предвиждат икономическо възстановяване под формата „L“ - устойчив период на рецесия със завръщане на икономическата активност през 2022 година.
Тъй като по-голямата част от компаниите виждат икономическото възстановяване в средносрочен план, намеренията за активно търсене на M&A възможности остават силни през следващите 12 месеца (56%). Световните мениджъри споделят, че в контекста на COVID-19, при оценяване на таргети за придобиване, те ще се фокусират повече върху бизнес устойчивостта на дадена компания(38%) и са подготвени, че оценките на компаниите по-скоро ще намаляват (39%).
Tweet |
|