АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Служебният кабинет според БСК
Във връзка с провеждането днес на първо заседание на Обществения съвет към бъдещото Служебно правителство БСК изпрати до Президента на РБ Росен Плевнелиев следните позиции и предложения:
В Служебното правителство, в т.ч. и ръководителите на ключови агенции, не трябва да бъдат включвани:
Членове на политически кабинети в последните четири правителства;
Депутати в последните два парламента;
Представители на Администрацията на Президента;
Запазване по изключение на ръководния състав, ангажиран с европейските фондове;
Да се предприемат структурни промени в състава на Правителството, съгласно таблицата от т. 2.
При осъществяването на промените по т.2 да бъде съхранена структурата на настоящите министерства, но да се намалят политическите кабинети и да се централизира формирането и управлението на съответните ключови политики.
Предложения за структура на служебно правителство:
Работещите решения според БСК са:
Прозрачност на публичната администрация чрез публикуване в интернет на:
Цялата входяща и изходяща кореспонденция на централните и местни администрации, с изключение на класифицираната информация;
Приходите и разходите на държавните и местните администрации;
Разрешителните режими за инсталации за възообновяема енергия, комбинирано ел. производство и доставки на гарантирани цени по т.нар. невъзстановими разходи; Договорите за гарантирани доставки;
Пълната документация по обществените поръчки – оценки, текущ контрол, анекси и пр.;
Информация от МФ за:
• Постъпилите и невъзстановени ДДС и акцизи;
• изпълнението на приходната и разходната част на бюджета;
• състоянието на фискалния резерв; деноминация по валути и текуща доходност;
• финансовите резултати на всички дружества с преобладаващо държавно участие – баланс и отчет за приходите и разходите им.
Всички осъществени замени в рамките на държавния поземлен и горски фонд;
Регистър на държавната и общинска земя, както и на арендните договори и условията за арендиране;
Стартиране на преговори за стендбай споразумение с МВФ;
Продължение на преговорите с ЕС за следващия програмен период 2014-2020 г.;
Изготвяне на график за изплащане в пълен размер до края на първото полугодие на 2013 г. от държавата и държавните предприятия на дължимите суми по изпълнени обществени поръчки, вкл. по европроектите;
Намаляване на публичните разходи, вкл. на отделните министерства и ведомства, в рамките на Държавния бюджет за 2013 г.;
Поръчване изграждането на електронно правителство „под ключ“ от екипи, реализирали подобни решения (Финландия, Холандия, Естония, Грузия и др.), за сметка на облигационен заем;
Консолидиране на всички средства на държавните структури и търговските дружества с държавно участие в Българската банка за развитие с цел създаване натрупването на финансов ресурс за финансиране на МСП и създаване на нови устойчиви работни места;
Договаряне с БНБ, Асоциацията на банките в България и Асоциацията на българските застрахователи на:
Публикуване в публичен онлайн-регистър на:
• Всички такси, тарифи и лихвени условия на банковата система;
• Всички тарифи и условия по застрахователни операции.
Стартиране изграждането на клирингова институция с цел изчистване на междуфирмените задължения;
Всички дружества с господстващо пазарно положение да публикуват информация, аналогична на дружествата, листвани на фондовата борса;
Преглед на всички подзаконови актове на НЗОК.
Tweet |
|