EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Слънчев бряг – разрушен или преустроен?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Слънчев бряг – разрушен или преустроен?

mail14:00 | 06.11.2009прегледи 691 коментарикоментари 0


Ралица Русинова
Водещи мениджъри и маркетинг директори на туристически компании обсъдиха трудностите и възможностите пред българските ваканционни имоти. Експертите съсредоточиха прогнозите си върху проблемния курорт Слънчев бряг. Предложението на Юлиян Георгиев, Управляващ партньор на Simpli Bulgaria, е комплексът да се превърне в самостоятелна административна единица – място за работа, бизнес и живеене, а Свети Влас да поеме функциите на място за почивка.
„Слънчев бряг е пример за грешките на растежа. Бяха допуснати много нередности по отношение на градоустройственото развитие на комплекса”, смята Юлиян Георгиев. 
Според Даниела Стефанова – Управител на PLH Invest, сградите в Слънчев бряг ще останат като паметник на предприемаческата лудост. „Държавата и обществото трябва да решат какво да се случва с тези курорти. Би ми се искало да последваме примера на Испания – събаряне на хотелите и разумно застрояване с много паркове и зелени площи. За съжаление устойчивото развитие бе заменено от диво печалбарство”, коментира Стефанова.
Интригуващо предложение относно бъдещето на курорта направи и Илия Комитов, маркетинг директор, „ФеърПлей Пропъртис” АДСИЦ.  „Можем да превърнем Слънчев бряг в нещо като Студентски град – с представителства на университети,  изграждане на огромен кампус за целогодишен  живот. Това, което се случва в Слънчев бряг, е сходно с това, което в момента се случва в Студентски град. Слънчев бряг има потенциал да донася големи парични потоци за държавата. След 20 години  преход в България частната инициатива трябва да е водеща”,  допълни маркетинг специалистът.
Според Константин Бобчев, Управител на Home for you успешен проект за визия на курорта е този, който се продава.
Бобчев  анализира имотното търсене и предлагане в Слънчев бряг. Според него се получава голямо разслояване  - от една страна съществува голям интерес към скъпите лукс имоти на първа линия, а от друга се купуват много евтини и ниско качествени жилища. „Най-важното е да се подобри инфраструктурата и комуникацията, иначе наистина ще си останем с едни паметници на строителното безумие”, коментира още той.
Любомир Панковски, изпълнителен директор и Председател на СД Алма Тур БГ, отчита 80 % ръст в продажбите, които е реализирала неговата компания, спрямо същия период за миналата година.
„Мнението на туристите не е ниско по отношение  на качеството на апартаментите, където летуват. Проблемът наистина е в инфраструктурата. Предлагането е много разслоено, което считам е добре. Сега въпросът е как да предизвикаме съответното търсене. Преди две години имаше нереални очаквания спрямо цената, на която е закупен обектът. Високите цени за закупуване оправдаваха изключително високи наеми. Трябва да се генерира търсене, което през времето ще гарантира възвръщане на инвестицията.”
Панковски отбелязва повишено туристическо търсене от страна на Холандия, Швеция и Финландия. Руските туристи са склонни да наемат апартаменти за период от един до два месеца през летния сезон. „Когато има търсене на добри ценови нива, ще  очакваме и повече летищни дестинации. В България едва сега започват да се реализират лоу кост полети. Ако те се увеличат, ще се създадат предпоставки за развиване на туризма в България. Очаквам и много по-активна национална туристическа реклама.” – заяви мениджърът.
Според арх. Стефан Добрев това, което пречи, е тотално сбъркания модел за ваканционни имоти. „Наблягаше се на количеството и се получи презастрояване. Какво търси човекът, който иска да почива – близост до природата, спокойствие. Къде това може да се усети в Слънчев бряг?”, попита архитектът.
„Кризата трябва да ни служи за отрезвяване. Нещо тотално и радикално трябва да се промени, да се премине към по-екологично строителство. Необходимо е да се  ориентираме към по-ниски постройки от естествени материали. От уникалните грешки трябва да си направим съответните изводи. Хората търсят качество на архитектурата и качество на заобикалящата ни среда. Само тогава България ще се освободи от имиджа на low cost дестинация.”, коментира Добрев.



 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6469