АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Смартфоните притискат мобилните телефони



Компании от секторите на компютърните технологии и комуникациите сключиха редица нови партньорства на Световния конгрес за мобилни телефони (Mobile World Congress) в Барселона, който приключва днес, предаде ИТАР-ТАСС.
През идните години има голяма вероятност смартфоните да притиснат на пазара обикновените мобилни телефони, благодарение на многобройните нови модели и понижаването на цените. Таблет компютрите също завземат все по-голям пазарен дял.
Вече се води борба за бъдещото разпределение на печалбите между компютърните и интернет компаниите, мобилните мрежи и производителите на мрежови устройства, като тенденцията е доминиращата пазарна позиция да се прехвърли от мрежовите оператори и производителите на мобилни телефони към компютърните компании.
Лидери на пазара на мобилни цифрови услуги сега са производителят на компютри Apple и интернет концернът Google.
Apple извоюва водещи позиции на пазара на смартфони с пускането на устройството iPhone през 2007 г., а миналата година изпревари конкурентите си с таблета iPad. Двете устройства работят с операционна система ай iOS, но Google отправи успешно предизвикателство с операционната система за смартфони Android.
Признание за капитулацията на старите пазарни лидери стана изявлението, направено на изложението в Барселона, че най-големият производител на мобилни телефони в света - финландският Nokia сключва "широко стратегическо партньорство" с американския технологичен гигант Microsoft Corp. за съвместно развиване на платформи за мобилни телефони.
За да укрепят позициите си на пазара на смартфони, в Барселона производителите на мобилни апарати обединиха усилията си със социалните мрежи. Microsoft например обяви, че устройствата, работещи със системата Windows Phone 7, ще бъдат тясно свързани със социалната мрежа Twitter. Тайванската компания, произвеждаща смартфоните HTC представи нови апарати с Android с интегрирана мрежа
Facebook.
На конгреса в Барселона Apple и Google обявиха плановете си за пускане на собствени системи за цифров абонамент чрез смартфоните и таблет компютрите. Apple се възползва от силната си пазарна позиция, налагайки строги условия на медийните групи, желаещи да разпространяват продуктите си чрез устройствата.
Компаниите трябва да дават на технологичния гигант 30 процента от печалбата си, а Apple ограничава достъпа на доставчиците на съдържание до личните данни на потребителите. Google от своя страна иска само 10 процента от печалбите и дава широк достъп до личните данни, което е благоприятно за целевата реклама.
Tweet |
|