EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

СОС да отмени по-скъпите билети!

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

СОС да отмени по-скъпите билети!

mail12:15 | 25.04.2016прегледи 857 коментарикоментари 0


Общинските съветници от ДСБ (в групата на Реформаторския блок) ще предложат да бъде преразгледано решението за цената на билета в София от 1.60 лв. Това обявиха на пресконференция Марта Георгиева и Трайчо Трайков (гражданска квота). Трайков подчерта, че изобщо е против по-скъпия билет за столичния транспорт, защото нямало да се постигнат целите. Ефектът ще е обратно на това, което искаме - по-малко коли в столицата, по-чист въздух. Не може София да е газова камера за децата и, увеличавайки цените за градския транспорт, да бутаме нещата натам, обясни той. По думите му такова увеличение не трябва да има дори и ако е нужно да се продължи със субсидиране на градския транспорт. Центърът за градска мобилност не се справя със задачите си - нито в градския транспорт, нито с платеното паркиране, подчерта Трайков. И посочи, че повече пари се дават, когато си си свършил работата. Начинът общината да се справя с бюджета си е финансовата дисциплина, отбеляза още бившият енергиен министър.  Това, което ЦГМ давал като отчети, били безсмислено нахвърлени числа, според Марта Георгиева.

Столичният общински съвет да си отмени решението за цената на билета след скандала с обществената поръчка за спирките в Центъра за градска мобилност, това поиска Стефан Марков – общински съветник от Реформаторския блок. Той обоснова искането си в интервю за "Преди всички" на БНР: Аргументите са свързани не толкова със сумата, която става ясна – около 240 хиляди лева, а по-скоро с начина, по който ни беше представен докладът за билетите, и това, че вероятно тази не е единствената поръчка. Аз смятам, че и Центърът за градска мобилност, и Електротранспорт, Автотранспорт и Метрополитен трябва да бъдат ревизирани накуп, да не кажа вече и с бившия заместник-кмет по транспорта. Според мен подаването на оставка като еднократен акт не е достатъчен и трябва да видим в миналото какви действия, какви договори, какви поръчки е разписвал г-н Христов, за да сме абсолютно сигурни, че всичко е било наред. Най-малкото, ако се направи ревизия на дейността му, за което призовавам кмета Фандъкова, така ще бъде изчистено името му, че той не е бил замесен в подобни действия.

Марков предложи да има външен одит, да се наемат няколко независими одитори, които да направят паралелни проверки на дружествата:

Става въпрос за много сериозни средства. Появяват се информации в последните дни, че има подобни поръчки. Може би трябва премиерът или кметът да проверят, дали има подобни поръчки с хора от изпълнителната власт в момента. Ако това се окаже наистина вярно, започва да става доста смущаващо. Стефан Марков подчерта, че днес ще поиска от кмета да разпореди незабавни проверки на обществените поръчки и договорите и в трите дружества, както и проверка на дейността на заместник-кмета по транспорта Любомир Христов. С вдигането на цената на билета може да се постигне негативен ефект, смята Марков: Рискуваме и в момента. Вместо да борим гратиса, каквато може би е целта, но ако ние, вдигайки цената, изгубим част от ползващите градски транспорт, постигаме обратен ефект, това многократно го казахме. С инвестициите в метрото и в синята зона, и с всички действия, които Столична община прави, за да извади хората от автомобилите и да ги качи на градски транспорт, ние с тази цена на билета направихме обратното, под претекст, че не стигат 10-15 милиона. Многократно го казах – ако съкратим разходите на тези дружества и ЦГМ с 6-7%, тези 10 милиона ги постигаме.

Общинските предприятия трябва да се отчитат по-често пред Столичния общински съвет, категорично заяви Марков. По повод случаите, в които Сметната палата може да направи одит на общинско дружество, което е сто процента общинска собственост, проф. Валери Димитров, бивш председател на Сметната палата, каза, че подобни одити стават въз основа на годишна програма за одитна дейност: Сметната палата е институция, която действа въз основа на годишна програма, а не по сигнал или внезапно. Ако се сметне, че внезапно е възникнал сериозен риск, тогава Сметната палата може да вземе решение да допълни одитната си програма и тогава да извърши одит. Нормално е това да става по искане на принципала на съответното общинско дружество. Има още една възможност. Ако парламентът, използвайки едно свое специално правомощие по Закона за Сметната палата, ѝ възложи със свое решение одит на това общинско дружество. Проф. Димитров поясни, че трябва да се изчака приключването на вътрешните проверки, които текат в момента. След това, въз основа на анализ на констатациите и изводи на вътрешните одитори, би могло да се стигне до външен одит. Това е изключителна преценка на Сметната палата, подчерта проф. Валери Димитров.


Тагове: СОС, билет
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg