АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
София: 28 швейцарски трамвая & нови автобуси
Столичният общински съвет /СОС/ предстои да одобри на
предстоящата си сесия сключването на споразумение за
безвъзмездна финансова помощ по проекта "Модернизирани трамваи
за град София", съфинансиран от Българско-швейцарската програма
за сътрудничество, за доставка на трамваи за нуждите на
"Столичен електротранспорт". Това обяви пред журналисти в
Столичната община заместник-кметът по транспорта Любомир Христов
- вносител на доклада.
По думите му в рамките на т. нар. българско-швейцарска
програма от Базелската транспортна компания ще бъдат доставени
28 употребявани трамваи, произведени средно преди 15 години.
Техният остатъчен експлоатационен ресурс е между 10 и 25 години
за отделните мотриси.
Общата стойност на проекта е три милиона швейцарски
франка, от които 2,5 милиона франка е стойността на самите
трамваи, уточни Христов. Българският принос е оценен на 450
хиляди швейцарски франка, като прекият разход, който Столичната
община ще направи, е 60 хиляди франка, отбеляза
заместник-кметът. Той каза, че всичко останало в т. нар.
български принос са дейности, които "Столичен електротранспорт"
ще осъществи по адаптацията на трамваите за пускане в нашата
мрежа, както и част от инвестициите, които се правят за релсовия
път и контактната мрежа.
Разглеждаме проекта с швейцарското правителство като
възможност да запазим едно относително добро ниво на обслужване
на трамвайния транспорт, каза Христов. По думите му сега над
50-годишни са 35 от трамваите в столицата, над 30-годишни са 15
трамвая, а около 200 мотриси и ремаркетата към тях са
произведени преди 10-30 години.
Заместник-кметът припомни, че като част от заема от
Европейската инвестиционна банка за доставката на автобуси бяха
включени и пет трамвая, поръчката за които е обявена. През новия
програмен период Столичната община подготвя и апликационни
форми за кандидатстване по ОП "Региони в растеж", посочи
Христов. Той каза, че общината работи за реализацията на проекти
за доставка на нови трамваи, тъй като състоянието на парка
остава най-изостанало като техническа модернизация.
"Столичен автотранспорт" ЕАД, предлагат заместник-кметът по
транспорта Любомир Христов и председателят на комисията по
транспорт към Столичния общински съвет /СОС/.
Пред журналисти Христов съобщи, че през ноември
изтичат договорите между общината и фирмата "Карат С", подписани
през 2007 г., за обслужване на шест линии /30, 42, 54, 68, 84,
90/ част от системата на градския транспорт. За да бъдат
възложени тези линии отново на частен оператор, трябва да бъде
проведен конкурс, обясни зам.-кметът. Според него обаче е
по-добре те да се обслужват от общинското предприятие "Столичен
автотранспорт", защото това ще доведе до по-добра консолидация
на част от линиите в системата.
Действащите договори с частните оператори ни затрудняват
по отношение на промени в пробег, маршрутно разписание, графици
за обслужване, особено в ситуацията на динамично променящ се
град, отбеляза Христов. Той подчерта, че при промяната разлика в
цената за километър пробег няма да има.
Зам.-кметът по транспорта обърна внимание, че автобусите
обслужващи съответните линии, общо 32 на брой, са собственост на
частния превозвач и Столичната община няма права върху тях.
Христов обаче припомни, че има обявена обществена поръчка за
доставка на 110 нови автобуса. По думите му, ако няма съдебни
обжалвания, доставките на новите автобуси ще започнат още в края
на годината. "Столичен автотранспорт" ще може да осигури нови
превозни средства за обезпечаването на тези трасета, увери
Христов.
БТА
Tweet |
|