АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
София: Какво да свърши зам.-кметът по транспорта ?
11:40 | 26.07.2016 486 коментари 0
Точно 3 месеца след като Любомир Христов подаде оставка като заместник-кмет по транспорта на София, кмета г-жа Йорданка Фандъкова назначи 27 годишния Евгени Крусев за негов наследник. Това ново начало е повод да припомним основните проекти, върху които от години усилено работи екипът на Спаси София
1. Приоритетно развитие на екологичния електротранспорт:
- Стратегия за запазване трамвайните трасета;
- Реконструкция и модернизация на трамвайните трасета и депа;
- Изграждане на трамвайните трасета до Дървеница, по бул. Копенхаген и в кв. Модерно предградие;
- Изграждане на обещаните през 2010г. 10 нови тролейбусни трасета;
- Изграждане на транспортни терминали с буферни паркинги за прекачване от автомобил на скоростен градски транспорт и обвързването им с крайградските, междуградските автобусни линии и жп мрежата;
2. Осигуряване на предимство на градския транспорт в градската среда:
- Поетапно изграждане на система от БУС ленти, която да облекчи градския транспорт, там където автомобилният трафик го затруднява;
- Изграждане на трамвайни ограничители по основните трасета, по които има конфликт между автомобилния и трамвайния транспорт;
- Въвеждане на система за приоритетно преминаване на градския транспорт през кръстовищата;
3. Строг контрол при изграждането на нова или ремонта на съществуваща инфраструктура:
- Недопускане на скандални ремонти чрез подобряване на надзора, но и на качеството на самите проекти;
4. Въвеждане на нощен градски транспорт по подобие на всички европейски столици;
5. Спешно довършване на интегрираната билетна система:
- Въвеждане на електронна система във всички видове транспорт;
- Интегриране на системите на наземния градски транспорт и метрополитен;
- Интегриране на системата на градския транспорт с вече обявената за концесия система за наемане на велосипеди;
- Интегриране на системата на градския транспорт с тази на БДЖ;
- Създаване на модерна, user-friendly и актуална мобилна апликация за градския транспорт;
- Въвеждане на иновативни решения за таксуване – плащане с карта, с телефон и т.н.
6. Реформа на системата за паркиране в София:
- Освобождаване на големи булеварди и важни улици от паркирани автомобили;
- Спешно изграждане на подземни и многоетажни паркинги;
7. Пешеходни зони и велодвижение:
- Затваряне на улици в центъра на града и превръщането им в приятни, модерни и удобни пешеходни пространства;
- Въвеждане на широка зона за споделено движение, ползвайки добрите практики от градовете в Западна Европа;
- Стратегия и инвестиционен план за ремонт на тротоарите в целия град;
- Изграждане на система от адекватни велотрасета, опасващи целия град и даващи възможност на хората да достигнат всички важни точки на града само с велосипед;
- Ревизия на готвената концесия на системата за велосипеди под наем и предоставяне на възможност за много по-амбициозно покритие на системата, броя на велостоянките, обвързаност в веломрежата и велосипеди, налични за наемане;
- Изграждане на велогардероби за лични велосипеди с необходимата охрана срещу кражби.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg