АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
София остава блокирана от ремонти /обновена/
Имаме сериозни забележки по качеството на довършителните работи на трасето на релсовия път по бул.”България”, в резултат на което все още не е готово, така както бе предвидено по график към днешна дата. Като възложител Столична община се извинява на гражданите, за това, че няма да бъде пуснато движението на трамвая по бул.”България” и ще се наложи известно забавяне, но няма да допуснем компромис с качеството на изпълнение. Това каза днес заместнк-кметът на София по направление транспорт и транспортни комуникации Любомир Христов при инспекция на релсовия път на бул.”България” в присъствието на Радостина Петрусенко, главен сътрудник и ръководител ЗИП ГД „Програмиране и регионално развитие” в МРР. “
Във връзка със закъсненията ще се наложат санкции, които са от 0.5 % от стойността на договора за всеки просрочен ден, което е почти 42 хил.лв. на ден. Забележките са по качеството на изпълнението на спирковите перони, настилките, обезопасителни съоръжения. В момента продължава изпълнението на основни дейности по спирките по трамвайното трасе на бул.”България”. Инсталирани са електронните информационни табла.
Реконструкцията на трамваен релсов път по бул. „България“ от бул. „Витоша“ до ухо „Борово“ започна на 5 март 2014г. и се изпълнява като компонент от «Проекта за интегриран столичен градски транспорт», осъществяван с финансовата подкрепа на ОП “Регионално развитие” 2007-2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Рехабилитацията на трамвайния релсов път по бул.”България” в участъка от бул. „Витоша” до трамвайно ухо „Борово” се изпълнява след проведена обществена поръчка и сключен договор с „СК 13 - Транстрой” АД.
Извършените строително-монтажни работи (СМР) на обекта са както следва:
Монтиран е релсов път с обща дължина – 7433.4 м единичен коловоз, от които 2898.5 м в крива и 48 м в стрелки (100% от проекта).
Кабелната мрежа средно напрежение е изпълнена 100%.
Контактната мрежа е изпълнена 100% (монтирани са 109 нови стоманени стълба и 6260 м нова контактна мрежа)
Работите по отводняване на релсовия път са изпълнени на 100 %
През периода от 11.00 часа на 27.06.2014 г. (петък) до 11.00 часа на 30.06.2014 г. (понеделник) са извършени 72-часови изпитания при експлоатационни условия на строежа. В резултат на извършените изпитания е установено, че за трасето са постигнати техническите изисквания на нормативните документи и проектните показатели за качеството на трамваен релсов път и контактно-кабелна мрежи и експлоатацията му е нормална.
В обхвата на обекта продължават да се извършват довършителни работи по новите бордюрни линии, реконструкции на пероните и входовете на подлезите.
Отменя се заповедта свързана с организация на движението във връзка с провеждане на 72-часови проби на обект „Реконструкция на релсов път, контактна и кабелна мрежи по бул. „България”.
Отменя се организация на движението във връзка с провеждане на 72-часови проби и последващо пускане в редовна експлоатация на обекта, при която от 1.07.2014 г. до 18.07.2014 г. ще се въведе временна организация на движение на трамвайна линия № 7 по скъсен маршрут от ж. к. „Борово” до надлез „Надежда”.
Отменя се и заповедта за организация на реконструкция на релсовия път и контактна кабелна мрежа в подлез “Надежда” в участъка от V-та градска болница до подлез Надежда по маршрута на трамвайни линии №№ 6, 7 и 12.
Отменя се и временната организация на движението, свързана с маршрута на трамвайна линия № 1, трамвайна линия № 6, трамвайна линия № 7 и 12.
По време на инспекция през месец май кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че очаква трамваите по бул. „България” да започнат да се движат от 1 юли. „За мен сроковете за изпълнение на проектите са важни, но качеството е по-важно. Предупредих изпълнителите, че след първи юли започват да им текат санкции, ако работите се забавят”, каза кметът. Заедно с проекта за ремонт на трамвайния път се извършва и обновяване на 6 пешеходни подлеза, като два от тях са почти готови, а останалите се проектират.
Придвижването на гражданите се извършва чрез автобусна линия, която замества временното спиране на трамвая по бул.”България”.
Строително-монтажните работи за „Рехабилитация на релсовия път по бул. „България“, започнаха на 5 март 2014г. и се изпълняват като един от компонентите на проект „Проект за интегриран столичен градски транспорт” по Договор за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.5-02/2011/001 от 23 август 2011 г., сключен между Столична община и Министерството на регионалното развитие, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
С ремонта ще бъде модернизирана трамвайната линия по бул. „България” от бул. „Витоша” до последната спирка (трамвайно ухо „Борово”). Трамвайният път е един от най-натоварените маршрути. Той е с дължина от 3.7 км (двоен коловоз). Трасето е изградено преди 31 години без да е извършван основен ремонт оттогава. Вследствие на дългогодишната експлоатация и липсата на основни ремонти по нея, рехабилитацията на тази трамвайна линия е крайно наложително.
Извършените строително-монтажни работи на обект: "Реконструкция на трамваен релсов път, контактна и кабелна мрежа по бул. „България” от бул. „Витоша” до ухо „Борово" са както следва: монтиран е релсов път с обща дължина над 4 км. Върху мостовата конструкция от бул.“Витоша“ към бул."Акад. Иван Евстр. Гешов" се изпълнява хидроизолация. В обхвата на обекта се изпълняват строително-монтажни работи по изграждане на нови бордюрни линии, реконструкции на пероните и входовете на подлезите.
Освен пълната подмяна на релсовия път ще се изгради изцяло нова контактна мрежа и стълбове. По време на ремонта ще се извърши и цялостна реконструкцията на спирките на градския транспорт.
Осветлението в тунела и трамвайното ухо е изпълнено като окабеляване и строителни работи, остава монтажа на осветителните тела, като за тунела е предвидено модерно осветление тип LED.
Работите по отводняване на релсовия път са изпълнени почти на 100%.
От днес до 6 юли цялото движение при Семинарията се затваря във връзка с изграждането на кръстовище на две нива. Към момента са изградени новите инженерни съоръжения - нов водопровод и канал по бул. "Пейо Яворов" и бул. "Стоян Михайловски", тръбна мрежа, улично осветление и телефонизация, изпълнени са стоманобетонната конструкция на надлеза и подлеза под бул. „Пейо Яворов” при ул. „Златовръх” и в момента се изпълняват довършителните работи, съобщи пресцентърът на Столична община. Положен е първият пласт асфалт на западното платно на бул. „Симеоновско шосе” и на локалните платна на бул. „Пейо Яворов”. Изградена е тръбната мрежа и са монтирани стълбовете на уличното осветление.
Изпълнението на обекта трябва да приключи до 15 юли, като предстои да се довършва изпълнението на тротоарните конзоли на надлеза, да се положи хидроизолация върху надлеза, да се изгради уличното осветление по надлеза, както и завършващ пласт асфалтова настилка, монтаж на еластична ограда и шумозаглушителна ограда по надлеза. Ще бъде изградена светофарната уредба и положена маркировка.
Tweet |
|