EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Социални иновации на български ученици

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Социални иновации на български ученици

mail17:30 | 01.10.2014прегледи 963 коментарикоментари 0


Джуниър Ачийвмънт България и Хюлет-Пакард България наградиха победителите в четвъртото издание на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Учениците Елиф Амди, Нора Пиперева, Симона Георгиева и Стефани Александрова от 12 клас на ПГИУ „Елиас Канети“, гр. Русе заеха първо място сред българските отбори със своята идея за телефон за незрящи хора.
Тяхната социална бизнес концепция е да направят телефон, чрез който слепите хора да могат да се докоснат до специално създадени и адаптирани приложения. Победителите от отбор „SENS Mobile“ получиха последно поколение таблети от Ираван Хира, генерален директор на Хюлет-Пакард България. Той, заедно с изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, Милена Стойчева, поздравиха участниците за успеха.
На второ място бяха наградени учениците от МГ „Баба Тонка“, гр. Русе, с техния проект за приложение, което възпроизвежда холограми на обзавеждане. Трето място заеха ученици от СОУ „Козма Тричков“ гр. Враца. Техният проект бе посветен на многофункционална химикалка с прожектор.
„Много сме доволни от работата и помощта на консултантите от Хюлет-Пакард. Те бяха много съпричастни и всеотдайни”- сподели Ралица Рачева, преподавател на победителите от ПГИУ „Елиас Канети“, гр. Русе. Тя също бе наградена от организаторите на състезанието.
„Социални иновации” е световна надпревара, в която ученически отбори от 20 страни разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото. Учениците от Русе достигнаха до победа, след като пребориха общо 350 отбора и 1600 ученици, включили се в националните кръгове на надпреварата. По време на състезанието участниците бяха напътствани от 23 служители на Хюлет-Пакард България, които ги обучаваха да мислят иновативно и да развиват умения, с чиято помощ да се превърнат в социално отговорни предприемачи.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg