АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад в банерната реклама повлича целия on line пазар
Агенцията eMarketer е извършила собствени изчисления на базата на отчетите за първото тримесечие на четирите най-големи играчи на пазара за интернет реклама в САЩ - Google, Yahoo, MSN и AOL. Резултатите не показват състояние на рецесия в онлайн рекламата, цитира TechNews техните анализи. Чистите приходи на четирите портала за търсене в интернет, които привличат най-голям дял от онлайн рекламата, са нараснали през четвъртото тримесечие на 2008 и са намалели през първото на 2009. Така че на този етап има само едно тримесечие с негативен ръст. Поглеждайки назад към 2008 година, Yahoo, MSN и AOL са отчели по три последователни тримесечия със спад, но Google, най-големият играч, няма нито едно, а именно той притежава лъвския пай от пазара на онлайн реклама. Предимство на Google спрямо конкурентите е силата му в рекламата при търсене, в сравнение с дисплейната, коментират от eMarketer. Слабостта на дисплейната реклама обаче ще продължи да дърпа надолу целия пазар на онлайн реклама в САЩ. Дисбалансът между Google и неговите конкуренти през последното тримесечие на 2008 и първите три месеца на 2009 разкрива фундаментална слабост на целия пазар на онлайн реклама. Един спад от 5% на банерната реклама през настоящата година ще рефлектира не само върху големите уеб портали, но ще засегне сериозно и останалите издатели. Очевидно, второто тримесечие на 2009 година ще бъде критично. Ако приходите на четирите големи портала продължата да падат, онлайн рекламата наистина ще влезе "официално" в рецесия. Това обаче все още не се е случило.
Tweet |
|