АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад в печалбите на Tesla и LVMH
Американският производител на електрически автомобили "Тесла" (Tesla) отчете спад на печалбата си през второто тримесечие с повече от 40 процента на годишна база. Това съобщи ДПА, позовавайки се на най-новия отчет на производителя.
Печалбите на компанията възлизат на 1,48 милиарда долара или 0,42 долара на акция през тримесечието от април до юни 2024 г. През същия период на миналата година печалбата на "Тесла" бе 2,70 милиарда долара или 0,78 долара на акция.
Приходите на компанията за тримесечието са нараснали с 2,3 на сто до 25,50 милиарда долара, в сравнение с 24,93 милиарда долара през второто тримесечие на миналата година."Постигнахме рекордни тримесечни приходи въпреки трудната работна среда", заявиха от компанията при представянето на данните.
"Тесла" се фокусира върху намаляване на разходите, развиване на традиционния бизнес с хардуер и ускоряване на развитието на продукти и услуги с изкуствен интелект.
"В същото време ние управляваме нашето продуктово портфолио с дългосрочна ориентация и се фокусираме върху увеличаване на продажбите, увеличаване на съществуващата вече база и генериране на достатъчен паричен поток, за да инвестираме в бъдещ растеж", заявиха още от компанията.
Междувременно главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск стартира анкета, допитвайки се до потребителите на социалната платформа "Екс" (X), дали автомобилният производител да инвестира 5 милиарда долара в стартъпа за изкуствен интелект "ексЕйАй" (xAI), като първоначалните гласове показват силна подкрепа за този ход.
"Необходими са одобрение от борда на директорите и гласуване на акционерите, така че това е само проверка на мненията", каза Мъск за анкетата, която се проведе след като производителят на електромобили отчете най-ниския си марж на печалба от пет години насам поради намаления на цените на колите си и увеличени разходи за проекти в сферата на изкуствения интелект.
Близо 3 часа след публикуването на анкетата, приблизително 386 000 души са участвали в нея, като 70 на сто са гласували в подкрепа на инвестицията.
------------------
Световният лидер в луксозния сегмент LVMH ("Луи Вюитон" - Louis Vuitton, "Диор" - Dior, "Селин"- Celine, "Моет Хенеси" - Moet Hennessy) обяви спад от 14 на сто на чистата си печалба през първото полугодие до 7,26 милиарда евро "в среда на икономическа и геополитическа несигурност", предаде Франс прес.
Продажбите на консорциума на Бернар Арно са намалели с 1 на сто до 41,677 милиарда евро.
"Оставайки бдителна с оглед на настоящия контекст, групата посреща втората половина на годината с доверие и разчита на гъвкавостта и таланта на екипите си, за да укрепи през 2024 г. водещата си позиция на световния пазар на луксозни стоки", заяви в комюнике главният изпълнителен директор Бернар Арно.
Tweet |
|