АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад в продажбите на Toyota в Китай
Продажбите на японския автомобилостроител Toyota в Китай през март са продължили да спадат заради териториален спор, който доведе до изостряне на отношенията между Токио и Пекин, предаде ИТАР-ТАСС, като цитира компанията. Според оповестените данни през март Toyota е успяла да продаде в Китай около 75 900 автомобила, което е с 11,7% по-малко, отколкото същия месец на предходната година, отбелязвайки свиване за шести пореден месец. Спадът в продажбите на Toyota и другите японски автомобилни концерни става на фона на общото разразстване на китайския автомобилен пазар, който от началото на 2013 година е нараснал с 14,1%.Тойота изразява загриженост по повод понижаването на конкурентоспособността на нейните стоки на китайския пазара, от което вече се възползвали редица западни автомобилни концерни като General Motors и Volkswagen. Отношенията между Япония и Китай се изостриха, след като в началото на септември Токио обяви, че купува от частни собственици островите Сенкаку, както ги наричат японците, или Дяоюйдао, както са известни сред китайците. Това доведе до бойкот на японските стоки в Китай.
Tweet |
|