АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад в продажбите на водещи марки автомобили
Най-солиден спад при продажбите на нови автомобили през септември с 48% отчита германския гигант Volkswagen Group, като много силни понижения има при всички автомобилни модели в т.ч. на марката Volkswagen (спад с 52,2%), Porshe (с 68,8%), Audi (с 60,7%), Skoda (с 28,1%) и Seat (понижение с 31,8%), показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
Сериозен спад на продажбите отчитат и от френската автомобилна група Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (спад с 27,0%), италианската FCA Group (спад с 31,95), немските (понижение с 11,8%) и BMW Group (с 8,6%), като най-скромно понижение със 7,7 на сто има при продажбите на автомобили на френската PSA Group, произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen.
Спад на продажбите на автомобили от Volkswagen AG е придружено и с рязко намаляване на общия пазарен дял на компанията през септември до 15,8% от 23,2% година по-рано, като за пръв път от доста време насам германският гигант беше изместен от лидерската позиция на автомобилния пазар от френската PSA Group, чийто пазарен дял нарасна през септември до 18,2% спрямо 15,1% точно преди година.
В рамките на първите девет месеца на настоящата година обаче продажбите на автомобили от Volkswagen Goup се увеличиха с 5,6% спрямо същия период на 2017 година, а нейният общ пазарен дял – до 24,2% от 23,5% година по-рано. Това е знак, че водещият европейски производител на автомобили продължава да се възстановява от най-голямата бизнес криза в 78-годишната история на компанията, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили.
Tweet |
|