АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на инфлацията в Гърция
11:08 | 12.04.2023 836 коментари 0
Поради по-ниските цени на енергията темпът на нарастване на инфлацията в Гърция на годишна база се забави до 4,6% през март при 6,1% през февруари и 8,9% през март 2022 г., предаде за БТА гръцката агенция АНА-МПА, позовавайки се на данни, оповестени от гръцкия статистически орган ЕЛСТАТ.
Увеличението на общия индекс на потребителските цени през март 2023 г. с 4,6% спрямо март 2022 г. се дължи основно на промените в цените на групите стоки и услуги, както следва:
Увеличение от:
- 14.3% в групата „Храни и безалкохолни напитки“ поради увеличение основно на цените на: хляб и зърнени храни; месо, риба, мляко - сирене и яйца; масла и мазнини; плодове, зеленчуци; захар – шоколад - бонбони – сладолед; храна, некласифицирана другаде, кафе – какао - чай, минерална вода - освежителни напитки - плодови сокове;
- 3.7% в групата „Алкохолни напитки и тютюневи изделия“, което се дължи основно на увеличението на цените на алкохолните напитки (несервирани);
- 14.4% в групата „Облекло и обувки“, което се дължи на поскъпването на облеклото и обувките;
- 11.0% в групата „Домакински инвентар“, което се дължи основно на увеличението на цените на: мебели и обзавеждане, домакински уреди и ремонт, стъклария и домакински прибори, домакински артикули за краткотрайна употреба, битови услуги;
- 5.6% в група „Здраве“, което се дължи основно на увеличението на цените на: фармацевтични продукти, медицински продукти, медицински стоматологични и парамедицински услуги, болнична помощ;
- 1.9% в група „Транспорт“, което се дължи основно на увеличението на цените на: нови автомобили, автомобили втора употреба, мотоциклети, резервни части и аксесоари за автомобили, поддръжка и ремонт на автомобили - мотоциклети, таксиметрови пътнически превози, пътнически билети за въздушен транспорт, пътнически билети за морски транспорт. Това повишение беше частично компенсирано от намалението основно на цените на горивата и смазочните материали;
- 2.9% в група „Отдих и култура“, което се дължи основно на увеличението на цените на: дребни артикули за отдих – цветя - домашни любимци, кина - театри, канцеларски материали и материали за рисуване, туристически пакети;
- 2.2% в група „Образование“, което се дължи основно на увеличението на цените на: такси за основно образование, такси за средно образование;
- 7.5% в групата „Хотели – кафенета – ресторанти“, което се дължи основно на увеличението на цените на: ресторанти – сладкарници – кафенета - бюфети, хотели – мотели - пансиони;
- 6.2% в групата „Разни стоки и услуги“, което се дължи основно на увеличението на цените на: фризьорски салони и заведения за козметика, други уреди и артикули за лична хигиена, частни застраховки, свързани със здравето.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg