АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на пазарния дял на жп транспорта
Пазарният дял на железопътния транспорт в Европа тръгва поне два пъти по-надолу в сравнение с останалите развити региони на този свят. Това каза зам.-председателят на CLECAT и председател на Регионалния институт за Европа и работна група за железопътния транспорт към FIATA д-р Иван Петров по време на научно-практическата конференция „Транспортът в променящия се свят – предизвикателства и решения” в УНСС, предаде Агенция „Фокус”. „Затова голяма част от операторите на индустрията в САЩ на товарните превози са частни. Обичайно собственик на компанията е и на инфраструктурата, и оператор, няма автоматичен достъп към други трасета, много е ниско държавното финансиране. В рамките на 30-40 години има спад с над 45% на транспортните разходи, повишаващи трайно конкурентоспособността на американската икономика”, обясни д-р Петров. По думите му, това е точно наопаки на европейската икономика. Също така той уточни, че затова и „Белите книги”, за които беше споменато, че Европа си поставя цел да прилича на Америка, е неелементарно състезание, тъй като причините за това са значителни. „Европейската транспортна система е развита по друг принцип, с множество страни, с изключително тежки различни регулации. Затова Визията на ЕК за осъществяване на товарния транспорт 2050 г. е с насочване на основните транспорти в европейския континент по железница или водни пътища”, допълни д-р Петров. Според него това са цели, съизмерими с увеличаване на тон километри, свързване на всички морски пристанища, въвеждане на електронни системи за синхронизация и сигурност и железопътно-товарни коридори, които са гръбнак на тази европейска система.
Tweet |
|