АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на потребителските нагласи и в Германия
Потребителските нагласи в Германия за юли се понижиха за втори пореден месец, достигайки двегодишно дъно в резултат на значително намаляване на очакванията за бъдещите доходи с оглед на слабото представяне на водещата европейска икономика, показват резултати от последното проучване на немския институт GfK, цитирано от БНР.
Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи за юли 2019-а година, спадна до 9,8 пункта от 10,1 пункта през юни и при осреднени очаквания на финансовите пазари за индекс на ниво от 10,0 пункта. Това е най-ниското ниво на нагласите на германските домакинства от май 2017-а година насам.
"Ключов фактор за този спад е осезаемото понижение на показателя за доходите през настоящия месец", заявиха от базираната в Нюрнберг компания за пазарни изследвания. Докато този показател досега се възползваше от силата на пазара на труда, "сега гласовете, които предвещават краят на бума в заетостта, нарастват", добавиха от GfK.
През май нивото на безработицата в Германия се повиши изненадващо, което беше сигнал, че неотдавнашното забавяне на икономическия растеж вече се разпространи и към трудовия пазар на най-голямата европейска икономика.
Проучването на GfK показа, че доверието на потребителите е разклатено, главно в резултат на опасенията, че германските производители на автомобили, които продължават да се борят с глобалните търговски търкания и се ангажират с планове за преминаване към електрически превозни средства, могат да съкратят хиляди работни места.
Трябва да се има предвид, че през последните години разходите на домакинствата се превърнаха в основен двигател за икономическата експанзия в Германия, намирайки подкрепа от рекордно високата трудова заетост, от все по-голяма сигурност на работните места, от увеличаващите се с по-добро темпо заплати, от сдържаната инфлация и от ниските разходи по заемите.
Tweet |
|