АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на потребителското доверие сред германците
Потребителското доверие в Германия се е понижило на фона на опасенията за икономическите перспективи и инфлацията, която "изяжда" доходите на домакинствата, предаде DPA. Нюрнбергският институт за пазарни проучвания GfK съобщи днес, че неговият предварителен индекс, измерващ доверието на потребителите в най-голямата европейска икономика, е спаднал до 5,7 пункта през май спрямо 5,9 пункта през април. "По-високите цени, ядреното бедствие в Япония и ескалиращите политически размирици в Северна Африка и Близкия изток означават, че общите условия за германските потребители вече не изглеждат толкова положителни в момента", посочи институтът при публикуването на най-новото си месечно изследване. Анализаторите очакваха по-умерен спад - до 5,8 пункта, на индекса на GfK, който се изготвя въз основа на допитване сред около 2000 домакинства. Въпреки че индексът показва понижение на очакванията, свързани с икономиката и доходите, докладът сочи, че склонността на потребителите да купуват е останала непроменена.
Tweet |
|