АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на приходите при мобилните оператори
Икономическата криза е повлияла сериозно и върху телекомуникационния пазар в България, става ясно от обявените резултати на двама от мобилни оператори за 2009. М-Тел отчете спад от 7.9% на годишните приходи заради наложения график за намаляване на цените и конкуренцията. През миналата година те са възлизали на 614.7 млн. евро, докато година по-рано са били 667.4 млн. евро. Спадът през първите три месеца е бил сериозен, но четвъртото тримесечие е компенсирал. Главният изпълнителен директор на "Телеком Аустрия Груп" Ханес Аметсрайтер също съобщи за намаление на приходите на групата от 7.1 на сто до 4.8 млрд. евро, но в същото време отчете увеличение на клиентската база с 6.4 процента до 18.9 млн. потребители, като за пръв път от десетилетие насам се регистрира нарастване на абонатите на фиксирани мрежи. Той обяви също така предстоящо преструктуриране на групата, което ще приключи в средата на 2010 г. и в резултат на това 6 хил. служители на компанията ще бъдат освободени. Това се прави с цел оптимизиране на разходите. Съкращенията на персонала в групата няма да засегнат българското дружество. След преструктурирането на "Телеком Аустрия Груп" в средата на 2010 г. ще се слеят дружеството за фиксираните мрежи "Телеком Аустрия Фиксд нет" и подразделението "Мобилком Аустрия", което в момента обединява мобилните оператори на телекома в различните страни и под чиято шапка е М-Тел. От тях ще се създаде ново "А1 Телеком Аустрия", което заедно с останалите мобилни оператори сега в групата на "Мобилком" ще имат статут на дъщерни дружества директно на "Телеком Аустрия Груп"
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации на Globul намалява с 4.3% в сравнение с 2008 г. и възлиза на 366 млн. лв. Общите приходи на Globul отбелязаха минимален спад от 2.6% до 877 млн. лв. Приходите от услуги през 2009 г. намаляват с 5.8% в сравнение с предишната година, най-вече поради свиването на потреблението в корпоративния сегмент, породено от желанието на клиентите да оптимизират разходите си, както и от спада в потреблението на частните клиенти на компанията поради намаляването на покупателната способност.
През 2009 г., броят на клиентите на абонаментните програми на Globul се увеличи с 1.5% в сравнение с предишната година до общо 2.1 млн. или 55% от общата клиентска база на оператора. Към края на 2009 г., общият брой на клиентите на Globul е 3.9 млн.
Средното месечно потребление на клиентите на Globul през 2009 г. достигна 119 минути, с около 6.3% повече от 2008 г., докато средният приход от един потребител намалява с 8% до 17.60 лв., но е позитивно повлиян от увеличението на броя на абонатите на договор.
Tweet |
|