АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Спад на продажбите на безалкохолни напитки
6% спад в продажбите за деветте месеца на тази година отчитат от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България в сравнение със същия период на миналата година, заради кризата, съобщава. Става дума за 80 млн. литра по-малко в сравнение с този период на 2008 г. Единствените две групи напитки, при които се отчита ръст са студените чайове и т.нар. напитки лайт - около 14-15 %.
Общият обем на продадените безалкохолни напитки за миналата година е за около 1.3 млрд. лева.
280 фирми за безалкохолни напитки работят в момента у нас, преди 10 години техният брой е бил 3000. Това според инж. Милчо Бошев - председател на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България, позволява по-добър контрол по отношение на изискванията за качеството на продукта.
Бошев заяви, че ако преди две-три години случаите на нарушения на изискванията на законодателството за етикетирането на продуктите са били масова практика, то сега фирмите са по-отговорни, а контролът по-резултатен. От 650 фирми преди три години половината бяха затворени след голяма проверка. Собствениците на по-малките фирми разбраха, че спазването на изискванията изисква значителен финансов ресурс, обясни той.
В момента например има 40 фирми за бутилирани води, а преди няколко години е имало над 100.
В периода юли-август 2009 г. експертна група на Асоциацията е направила проучване на пуснатите в 10 големи търговски вериги плодови сокове и нектари, студен чай, спортни, енергийни и плодови негазирани напитки.
Описани са 1603 продукта от четирите категории напитки, произведени и внесени от 90 фирми. С отклонение са 8, което е 0.5 %. Пропуските се изразяват в липсата на текст на български език за състав, срок на годност, партиден номер, липса на количествено съдържание на плодовия концентрат, енергийната стойност не е представена и в kcal и други. От догодина съгласно изискванията на ЕС на информацията на етикетите ще бъде структурирана по определен начин.
Tweet |
|