EUR 1.9558
USD 1.8258
CHF 2.0456
GBP 2.3126
CNY 2.5162
you tube
mobile version

Спад на регистрациите на нови коли

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Спад на регистрациите на нови коли

mail11:09 | 24.06.2024прегледи 325 коментарикоментари 0


През май 2024 г. регистрациите на нови автомобили в ЕС са намалели с 3 на сто, като спадове са отчетени на три от четирите основни пазара: Италия (-6,6 на сто), Германия (-4,3 на сто) и Франция (-2,9 на сто), съобщи в комюнике Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA). За сметка на това Испания е регистрирала скромен растеж от 3,4 на сто миналия месец. 

Въпреки понижението през май регистрациите на автомобили на годишна основа през първите пет месеца на 2024 г. са се увеличили с 4,6 на сто до 4,6 милиона превозни средства. Тази тенденция на растеж се наблюдава на всички големи пазари: Испания (+6,8 на сто), Германия (+5,2 на сто), Франция (+4,9 на сто) и Италия (+3,4 на сто).

През май задвижваните с батерии електрически автомобили са имали дял от 12,5 на сто от автомобилния пазар в ЕС, което е спад спрямо 13,8 на сто предходната година. Междувременно хибридните електрически автомобили са продължили да увеличават присъствието си, като делът им е нараснал от 25 на сто до около 30 на сто. Комбинираният дял от бензинови и дизелови автомобили е намалял от 52,1 на сто до 48,5 на сто или по-малко от половината от пазара.

През май 2024 г. регистрациите на задвижвани от батерии електрически автомобили са се свили с 12 на сто до 114,308 коли, като общият им пазарен дял е намалял до 12,5 на сто. Белгия, третият най-голям пазар по обем на задвижваните от батерии електрически автомобили и Франция, са единствените ключови пазари, отчели растеж, съответно с 44,8 на сто и 5,4 на сто. За сметка на това Германия (-30,6 на сто) и Нидерландия (-11,7 на сто) са регистрирали значителен спад миналия месец. От януари до май са били регистрирани общо 556 276 нови електрически автомобила, задвижвани с батерии, което е растеж с 2 на сто спрямо същия период на предходната година.

Регистрациите на плъгин хибридни автомобили също са намалели - с 14,7 на сто миналия месец със значителен спад на два от най-големите пазари: Белгия (-36,6 на сто) и Франция (-19,4 на сто). Германия е регистрирала незначително увеличение от 1,7 на сто, но то не е било достатъчно, за да компенсира цялостната отрицателна тенденция. През май плъгин хибридните автомобили са имали дял от 6,5 на сто от общия автомобилен пазар или 59 333 продадени автомобила. 

Въпреки наблюдавания спад на целия пазар хибридните електрически автомобили са били единственият сегмент, отчел растеж, като регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 16,2 на сто през май до над 272 568 превозни средства. Три от четирите най-големи пазари за този сегмент – Франция (+38,3 на сто), Испания (+25,4 на сто) и Италия (+7,4 на сто), са регистрирали значителен растеж, докато в Германия има лек спад от 0,7 на сто. Този растеж е увеличил дела на хибридните електрически автомобили до около 30 на сто, което е увеличение от 25 на сто през май 2023 г. 

През май 2024 г. делът на бензиновите автомобили е намалял с 5,6 на сто до 323 551 превозни средства със значителен спад на ключови пазари като Франция (-20,3 на сто) и Испания (-1,8 на сто). В Германия и Италия е отчетен незначителен растеж с 4,1 на сто и 2,1 на сто съответно. В резултат на това делът на петролния пазар е намалял от 36,5 на сто до 35,5 на сто спрямо май предходната година. 

Пазарът на дизелови автомобили е регистрирал още по-голям спад от 11,4 на сто до 118 733 превозни средства или 13 на сто пазарен дял. Значителни спадове са отчетени на големи пазари като Италия (-30,5 на сто), Франция (-24,8 на сто) и Испания (- 15,4 на сто). В Германия е налице лек растеж от 3,2 на сто. 

В България делът на регистрираните нови електрически автомобили през май 2024 г. е нараснал до 3226 превозни средства спрямо 3168 през същия месец на 2023 г. 

Делът на новорегистрираните бензинови автомобили  е бил 69,5 на сто, на дизеловите - 23,2 на сто, на задвижваните с батерии електрически автомобили -  3,7 на сто, на хибридните електрически автомобили - 2,3 на сто, на плъгин хибридни електрически автомобили - 1,4 на сто. 

 БТА


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg